w3d2 – skwatting

så. kort uppdatering för veckans knäböjande. i övrigt mycket jobb men bra jobb. 🙂

något trött i benen och kroppen efter att jag marklyfte i lördags. med andra ord utmärkta förutsättningar för att gå genom elden och knäböja.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 120 kg
  2. 3x 137.5 kg
  3. 4x 152.5 kg

helt okej här. målsättningen är, som vanligt, 3 repetitioner när schemat säger 1+. 4 är alltså godkänt. ville fortsätta med singlar och se vad jag kunde mäkta med idag.

  1. 1x 157.5 kg
  2. 1x 165 kg (PR-försök)

157.5 kg gick bra. tänkte att det var all or nothing, så jag försökte på ett nytt PR igen. kom ned behärskat. tappade greppet när jag skulle gå upp, formen försvann och jag satte mig ned. men, det är okej. jag gjorde det jag hade föresatt mig.

assistanslyft

mera knäböj

  1. 10x 120 kg
  2. 10x 120 kg
  3. 10x 120 kg
  4. 10x 115 kg
  5. 10x 110 kg

blev riktigt trött och skalade ned belastningen allt eftersom. det var okej. passade också in bandövningar i alla vilorna.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

