w3d1 – militärpress, PR

åt nästan frukost med min sambo, som gick upp lite tidigare idag. vi fick i alla fall träffas några minuter innan det var dags för mig att rusa iväg. på tåget såg jag att min träningsmässiga ledstjärna the ruiner lagt upp ny post och video när han jobbar med sitt fina power rack. lycklig är den som har ett hemmagym (och inte behöver kratta löv).

efter en bra helg hade jag laddat på bra för att träffa killen från i fredags. när jag gjorde pullups från helvetet traskade han in på gymmet. när jag vilar kommer han direkt fram till mig, så jag tänker väl att det kommer bli svenskt dålig stämning. helt tvärtemot mina förväntningar ber killen om ursäkt för sitt beteende i fredags. jag blev verkligen glatt överraskad. oklart om jag lyckades förmedla detta till honom. killen var uppenbart the bigger man. en fin start på dagen och veckan!

pilade upp till kontoret. fick en bit utmärkt morotskaka av en vän och kollega. hade fått en bra uppladdning för dagens arbetsmoment!

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 52.5 kg
  2. 3x 60 kg
  3. 2x 67.5 kg

tänkte att en trea skulle vara klart genomförbar i tredje setet efter 4x 62.5 förra måndagen. som vanligt sätter hjärnan stopp för utvecklingen och kroppen stannade efter två. stod kvar med stången och försökte få till en tredje åtminstone. så blev inte fallet. på ren tjurighet gick jag på en lite tyngre singel för att känna framsteg:

  1. 1x 72.5 kg (PR)

efter en generös vila fick jag, med lite slit, upp ett nytt personbästa. en upplevd seger som tar ut mitt tillkortakommande i arbetsseten. summerat blir det +/-0.

 assistanslyft

mera militärpress supersettat med bandövningar

  1. 10x 52.5 kg (+6×10 band)
  2. 10x 50 kg (+6×10 band)
  3. 10x 50 kg (+6×10 band)
  4. 10x 50 kg (+6×10 band)
  5. 10x 50 kg (+6×10 band)

fortsatte med viktade pullups

  1. 9x 12.5 kg
  2. 9x 12.5 kg
  3. 6x 12.5 (dog lite)
  4. 6x 10 kg
  5. 8x ingen belastning

tungt med pullups idag. huvudlyftet är viktigast, men jag vill gärna vara okej bra på att göra pullups också.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

