w2d4 – marklyft, PR

jag sitter i skrivande stund och njuter av att vara på jobbet. hade planerat att skjuta upp de vanliga arbetsuppgifterna den här helgen och göra en annan jobbgrej. nu blev det inte så. inledde också dagen stabilt med att försova mig två timmar.

drog iväg på min lunchpaus för att lyfta. det var bara två personer i gymmet när jag kom, lugnt och skönt.

igår, fredag, hade vi ett provmoment. jag har i flera veckors tid hetsat en kurskamrat om att det skulle vara väldigt svårt, att jag talat med kursledaren vid många tillfällen och så vidare. inget att detta var sant. min kurskamrat köpte det hela med hull och hår, och har studerat som en galning. jag har hängt på och vi har suttit med skype på kvällarna för att diskutera kring vissa moment. precis innan examinationen skulle börja gick jag fram till min kamrat och viskade ”du fattar att jag bara har jävlats med dig, va? men, bra pluggat!”

vi klarade båda examinationen med full poäng.

huvudlyft

marklyft på formen 3 / 3 / 3+. men först uppvärmning med lätta treor på 20, 60, 80, 100 kg.

  1. 3x 135 kg
  2. 3x 152.5 kg
  3. 5x 172.5 kg

tre reps gick bra. fick gräva ganska djupt för att få med mig den fjärde och femte. men, det gick. valde att fortsätta med singlar, eftersom jag tänkte att ”för att kunna dra en tung singel måste jag träna på att dra halvtunga singlar”.

  1. 1x 180 kg
  2. 1x 187.5 kk
  3. 1x 192.5 kg
  4. 1x 195 kg (PR)
  5. 1x 197.5 kg

orkade inte med sista, men jag putsade ändå mitt personbästa med 2.5 kg. inte helt illa på en lördag.

assistanslyft

good mornings supersettade med bandövningar och hjulet från knästående

bandövningar

  1. 60
  2. 60
  3. 60
  4. 60
  5. 60

good mornings

  1. 12x 82.5 kg
  2. 12x 80 kg
  3. 12x 80 kg
  4. 12x 80 kg

hjulet

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15

tiden tog slut för mig. hann få in alla bandövningarna, men hoppade över lite med good mornings och hjulet. intalar mig att jag ändå gjorde helt okej idag.

 

 

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

