w2d3 – bänkpress med fördröjning

torsdagens gymmande gick bort på grund av arbete. bänkpressen fick flyttas till idag och det var bra också.

har frångått den passivt aggressiva standarden och skiftat till en aktiv aggressiv praktik. en längre tid har jag irriterat mig på att en viss person på jobbgymmet inte plockar undan efter sig. när han väl gör det hänger han viktskivorna lite hur som helst. troligtvis är det bara jag som tycker det är irriterande, eftersom jag upplever att jag får sortera upp skivorna varje gång jag ska lyfta.

idag gjorde den här personen bänkpress. det såg ut som en 2-board press utan brädor. kanske var det en teknikövning. han lyfte,uppskattningsvis, 50 % av kroppsvikten i några set om tre repetitioner. när han var klar, och hade gjort kaos bland vikterna, bad jag honom att hänga tillbaka vikterna lite ordentligt. det lät säkert ganska aggressivt, särskilt som jag precis avslutat ett set krocs och var tämligen trött. han hade tydligen inga fucks att ge utan gick över till att göra chest flyes i pec deck istället. konfronterade honom rätt högljutt med ett ”du bryr dig verkligen inte, va?”. inget svar. jag hängde tillbaka hans vikter. ser fram emot nästa tillfälle när vi ses.

om den här snubben råkar läsa detta kan han också läsa hur han slutar suga på att göra pullups (tack t-nation!).

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 72.5 kg
  2. 3x 82.5 kg
  3. 5x 92.5 kg

träffade målsättningen här. woho! fortsatte med att prova singlar.

  1. 1x 97.5 kg
  2. 1x 105 kg

provade på ett nytt PR men föll kort. fastnade på vägen upp, med armarna halvvägs. så, lite mera triceps så löser det sig.

assistanslyft

mera bänkpress (men inga bandövningar, för jag hade glömt bandet hemma idag)

  1. 10x 72.5 kg
  2. 10x 72.5 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

helt okej här.

fortsatte med krocs

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 30x 40 kg
  4. 30x 40 kg
  5. 24x 40 kg

helt okej. här hade jag fått nog och gick till jobbet.

 

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

