w2d2 – squat

fortfarande härligt sliten i benen. arbetsbelastningen börjar öka, återigen periodiserat likt lyftandet, till höga nivåer. jag lär mig mycket men har mångdubbelt kvar att bemästra. som vanligt. men det har gått bra hittills. jag spelar åtminstone tv-spel på all min lediga tid, något jag gärna skulle göra mer (senast jag spelade något var när jag provade betan på Trove för drygt en vecka sen…eller om det var drygt två veckor sedan, jag minns inte).

trodde inte att mina ben skulle orka något särskilt idag. kände att förutsättningarna för att gå genom elden var enormt bra, så jag mosade på.

huvudlyft

squat på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 112.5 kg
  2. 3x 130 kg
  3. 5x 145 kg (gjorde 6x 145 kg senaste vecka 2, men vågade inte gå på tyngre idag)

tänkte att jag skulle fortsätta med tyngre ändå, eftersom jag krossade med en femma på slutet.

  1. 1x 152.5 kg
  2. 1x 160 kg
  3. 1x 165 kg

tyckte att singlarna kändes bra. valde att gå mot nytt PR på 165 kg, men tappade drivet på vägen ned. började tänka för mycket och satte mig (o)bekvämt på huk med stången på axlarna.

assistanslyft

mera squat

  1. 10x 120 kg
  2. 10x 120 kg
  3. 10x 115 kg
  4. 10x 115 kg
  5. 11x 110 kg

valde att sänka belastningen i de senare seten. fick för mig att jag skulle få ut mer av rörelserna om jag inte upplevde att jag höll på att bli krossad på vägen. avslutade med 11 reps i sista setet för att ta med mig en känsla av tuffhet.

fick in bandövningar i alla vilopauser här.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

