w1d4 – beltless in stockholm

veckoschemat var roterat eftersom jag skulle squatta med en kollega. glömde bältet på kontoret och körde på utan.

tyckte att jag hade god tid på mig efteråt. nu var det inte så och jag kom halvdant förberedd till ett arbetsmoment där jag normalt ser till att vara påläst. det gick bra men jag vill aldrig mer känna att jag gör den grejen halvbra. missade att skriva ihop en förståelig anteckning efteråt, så det fick jag göra om på lunchen. efter det kände jag mig något mer tillfreds.

träffar många roliga människor via jobbet. framförallt berättar de skojiga saker om sig själva och lägger till ”det här berättar jag bara för dig för att du xxxxxx”. då gäller det ibland att spela det sociala spelet: dö av skratt inuti men i bäst fall le lite artigt och behärskat på utsidan.

huvudlyft

squat på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 105 kg
  2. 5x 120 kg
  3. 7x 137.5 kg

målsättningen var nio reps i sista setet. glädjande nog, eller hur jag ska säga, var det benen och inte ryggen som gav sig först. eventuellt behöver benen lite mera tid för att bli tiptop efter joggen förra lördagen.

frånvaro av bälte gav ett, för mig, rätt bra tillfälle att tänka på utförandet. bra grejor all in all.

assistanslyft

mera knäböj med bandövningar i vilorna.

  1. 10x 120 kg
  2. 10x 120 kg
  3. 6x 120 + 4x 100 (trodde jag skulle faila efter sex reps, drog snabbt av 2×10 kg och mosade ut setet)
  4. 10x 110 kg
  5. 10x 100 kg

benen fick vad de tålde, helt klart. idag kändes det helt rätt att skala ned vikterna ju längre in jag kom.

avslutade med några få front squats för att det är ett roligt lyft

  1. 5x 80 kg

 

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

