w1d3 – bänkpress

inga fantastiska sociala interaktioner på gymmet idag. en kort post (igen) av arbetsrelaterade anledningar.

d-vitamin känns som en riktigt bra idé. lite trött igen men mycket gladare. mindre än en månad till midvintersolståndet. 🙂

mycket jobb nu. det är jätteroligt och intressant. känner att dygnet har för få timmar. ser fram emot mera ljus om några månader så att den upplevda orken kommer tillbaka när dagen blir lite längre. jag har det oförskämt bra.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 67.5 kg
  2. 5x 5x 77.5 kg
  3. 6x 87.5 kg

blev inte nöjd här. kände mig säker på att jag skulle kunna göra åtta reps i sista setet, när de två första arbetsseten kändes mycket enkla/lätta. så var inte fallet. när jag lyfte av stången i tredje setet hände något med min vänsterhand som fick mig att tappa koncentrationen men det löste sig snabbt. konstigt hur det går att känna sig så stark och sedan svänga om.

assistanslyft

mera bänkpress, med bandövningar (300 drag totalt) i vilorna.

  1. 10x 72.5 kg (fat gripz)
  2. 10x 72.5 kg
  3. 10x 72.5 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

i första setet, med fat gripz, fick jag inte till det. lade bort greppen i de fyra följande seten.

fortsatte med krocs

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 30x 40 kg
  4. 24x 40 kg
  5. 20x 40 kg

tänkte lite. såg till att komma iväg till jobbet.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

