w3 – klippte av tidigt

efter måndagens lyftande kände jag att det var dags för ett break. huvudet började lägga ned, det blev att dags att koncentrera sig på kärnverksamheten. resonemang enligt följande:

  • det är mycket jobb just nu
  • jag hoppade över en deloadvecka (gjorde mer volym istället, för att testa hur det kändes)
  • på lördag ska jag springa en mil på asfalt
  • jag har inte träningsmässigt bråttom någonstans (är ingen atlet, ser inga tävlingar framför mig)
  • jobbet är mer prioriterat än träningen

således, en vecka off. redan nu, torsdag, känns allt bättre. har ätit mycket, sovit bra och proppat i mig d-vitamin (hoppas på stor placeboeffekt för att mota den årliga mörkerdepressionen). har gått in och jobbat tidiga morgontillfällen, så att dygnsrytmen inte rubbas, istället för att sova sent. upplever att jag fått mycket bra saker gjorda också (listor och flödesscheman!).

har snart läst klart ”on the road”, en bok jag skjutit framför mig bra länge nu. tänker på ”evasion” och ”expect resistance”, fast annorlunda. det är säkert bara en spegling av de känslor jag hemskt gärna vill se i boken. det är avkopplande för sinnet att läsa något annat än enbart facklitteratur.

läste även om dave tates text om 600 lbs bench på t-nation. har kollat när dan green sätter olika typer av rekord. inspirationsnivån är hög!

ser fram emot en produktiv andra halva av den här veckan, och än mer mot att gå tillbaka till gymmet på måndag. rock on!

Det här inlägget postades i deload, omkring och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

