w3d1 – militärpress, fet och tung

mycket jobb i helgen. sen lördag kväll låg jag i soffan och kollade på tv-serie (the knick). åt vitt rostat bröd med marmelad och ost. gick upp fyra kg direkt.

på den konstruktiva sidan har jag inget kortfattat. bara läs det här.

min småsinta och ogina sida är desto mer utvecklad. personen vars squattande jag störde mig på häromdagen (sissy pad, löpskor etc.) kom även idag. han gjorde ungefär samma rörelse som sist, men utan löpskor. väljer att se det som någon sorts framsteg. det lilla jag har lärt mig vill jag gärna dela med mig av, så att andra inte behöver göra exakt samma korkade misstag.

jag har lämnat handskarna hemma i någon vecka. händerna håller över förväntan, med undantag för en enda valk. förhoppningsvis kommer även den läka ihop inom kort.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 52.5 kg
  2. 3x 60 kg
  3. 2x 67.5 kg

jag ville göra fler, men det tog stopp. är riktigt trött nu.

assistanslyft

mera militärpress, med bandövningar i alla vilor

  1. 10x 50 kg (fat gripz)
  2. 10x 50 kg (fat gripz)
  3. 10x 50 kg
  4. 10x 50 kg
  5. 10x 50 kg

gjorde bara de första två med feta grepp. fick inte riktigt runt händerna undertill och det gjorde ont i framsidan på axlarna. känner att jag ska gå försiktigt fram med greppen i militärpress. trivs väldigt bra med suicide grip. har jobbat bort axelsmärtan med gummiband, känner inte för att få tillbaka den begränsningen.

vidare med pullups

  1. 8x 12.5 kg
  2. 8x 12.5 kg
  3. 8x 12.5 kg
  4. 7x 12.5 kg
  5. 10x (ingen belastning)

avslutade med några bicepscurls i preacherbänk, fast utan feta grepp

  1. 10x 40 kg
  2. 9x 37.5 kg
  3. 9x 35 kg

har lattjat med min grepptränare på eftermiddagen. oklart om det gör stor nytta, men det är roligt med omväxling.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

