w2d4 – wake up, skip school, turn on the atari

är själv hemma från och med imorse till söndag natt. peppar med lite sjyst musik. fortsätter ikväll med att skjuta digitala nazister i närmast oräkneliga volymer.

har hittat inspiration till att bygga vidare på min största och starkaste kroppsdel, tillika den vars utveckling skiljer oss från typ alla andra djur: röven.

Muscular legs aren’t the problem. Undertrained glutes are.

We learned this lesson from Bret Contreras. People can use excellent form and lots of weight when squatting, lunging, and deadlifting. But even so, their glutes aren’t maximally involved in these the way they are with other exercises that get less attention.

jag känner alltså att jag är helt rätt ute när jag pressade good mornings imorse. fick med gluteusmuskulaturen på sätt som gjorde att hela gymmet tittade (de har inget val, alla cardiomaskiner är vända mot skivstängerna).

huvudlyft

marklyft på formen 3 / 3 / 3+. vill specifikt ange att jag alltid värmer upp med samma lyft innan huvudseten, men jag orkar inte skriva ut det.

  1. 3x 135 kg
  2. 3x 152.5 kg
  3. 5x 172.5 kg

greppet satt som en smäck idag. kommer jobba vidare med min senaste leksak grepptränaren. på det så klart mer nyttjande av mina fina feta grepp. sambon skrattade för övrigt ut mig när jag berättade att jag har fat gripz på z-stång i bicepscurls.

kände att jag ville gå vidare och prova hur det kändes med singlar. hade förberett med en frukt innan passet och saft i vattenflaskan. det var dags att prova ut ett nytt max, åtminstone för dagen.

  1. 1x 190 kg (PR)
  2. 1x 192.5 kg (PR)
  3. 1x 200 kg

försökte på 200 kg som är årsmålet. det gick inte. fick upp stången några centimeter innan jag kände att det inte var okej utfört. försökte igen, men avbröt igen. känner att om jag kör deload, vila och mat enligt plan till nyår kommer 200 kg inte att vara något problem.

assistanslyft

good mornings, med bandövningar i vilorna.

  1. 12x 80 kg
  2. 12x 80 kg
  3. 12x 80 kg
  4. 12x 80 kg
  5. 12x 80 kg

det blev tungt på slutet. formen sviktade säkerligen, men jag ansträngde mig för att göra rörelsen så djupt och kontrollerat som möjligt.

har köpt ett eget hjul, och idag körde jag äntligen från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

mycket jobbigare än jag mindes det. det hjul jag har skaffat är smalare än det hjul som finns på det andra jobbgymmet (stödytan är mindre). tror det kan bli riktigt bra.

 

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

