w2d3 – fucking pressar

sov bra. hade en bra kväll hemma igår med min bättre hälft. tog med en banan som jag drog i mig före lyftandet. jag vill se hur det känns att dunka in lite kolhydrater precis innan jag lyfter, och sedan fortsätta komplettera med en fet ostmacka + proteindrink efteråt.

bänkade idag. precis bredvid finns squat racket där det stod en snubbe och försökte böja. sissy pad, löpskor, risk för fall framåt (framfall, hue hue hue) och bomba ned med tom stång till quarter squat. försökte vara En Fin Kille och komma med (oönskade) förslag. osannolikt att han lyssnade. återgick till bubblan.

lade på fat gripz i bänkpressen. har lallat bort dem från assistanslyften men fick en social påminnelse igår. mera feta grepp, troligtvis starkare underarmar. kanske starkare allting om jag har tur.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 72.5 kg
  2. 3x 82.5 kg
  3. 4x 92.5 kg

gick på en femte repetition men fick ge upp den. en fyra är okej och jag är glad för det jag presterar. nu är det bara att gå vidare till en stabil femma. ville se om jag orkade en aningen tyngre singel också:

  1. 1x 102.5 kg

inget konstigt där. fastnade i ett ögonblick halvvägs till utlåsning. löste det och gick vidare.

assistanslyft

mera bänkpress med feta grepp. dessutom bandövningar mellan varje set.

  1. 10x 72.5 kg
  2. 10x 72.5 kg
  3. 10x 72.5 kg
  4. 8x 72.5 kg
  5. 8x 70 kg

tog helt slut i fjärde setet. lade till och med tillbaka stången, vilade några sekunder och försökte igen. helt stopp. alltså, inga världsrekord men tyckte att jag tog i bra sett till (dagens) maxkapacitet.

fortsatte med krocs

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 26x 40 kg
  4. 22x 40 kg
  5. 22x 40 kg

mindre volym än vad jag hade tänkt mig. även här tog det stopp och jag valde att inte pressa ännu mer.

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

