w2d2 – böjer på

har klarat mig rätt länge utan sjukdom. när jag kände efter lite för noga under dagens lyftande kändes det som inkommande sjukdom i halsen. lösningen är nog främst att sluta känna efter så noga. överväger också att ta nästa vecka i huvudsak ledigt från gymmet.

sov bra inatt. har lite ont i vänster skuldra. tror att det är rent muskulärt och något som går över. är det inte borta vid lunch tar jag en ibuprofen.

chris duffin har en text och videos om hur han tweaker med squatten hos en rätt stark kille.

huvudlyft
knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 112.5 kg
  2. 3x 130 kg
  3. 6x 145 kg

det kändes rätt bra här. övervägde att gå på en sjunde rep men gav mig. kände ändå att jag ville ge mer så jag försökte mig på ett joker set

  1. 2x 150 kg

här hade jag inte krut nog att ens försöka gå på en tredje rep. anade att jag skulle göra en squatmorning i bästa fall. är oaktat detta glad över sexan i ordinarie arbetsset. fick med mig ett beräknat 1RM på 174 kg. förra tisdagen blev det beräknade 1RM hela 178.75 kg. ser hoppfullt på framtiden.

assistanslyft

mera knäböj

  1. 10x 125 kg
  2. 10x 125 kg
  3. 10x 125 kg
  4. 10x 120 kg
  5. 10x 120 kg

var riktigt trött i sista setet. när allt var klart kollapsade jag mentalt men inte fysiskt. gick till jobbet. hade en hetsig jävla dag, men bra innehåll.

11 November 2014

11 November 2014

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

