w2d1 – failure is always an option

helgen var fylld av jobb, varvade med andra saker. sov bra inatt. funderar aktivt på hur jag ska gå ned cirka fem kg över en längre period (15-20 veckor). håller på att sluta bita på naglarna (vid en mogen ålder av 30+), och det går ganska bra (naglarna har nog inte varit såhär långa någonsin). fick in lite EKG-träning i helgen också (övningsprogrammet på datorn gör det jäkligt lätt att bara köra några minuter när det finns en tidslucka).

tankar för dagen kommer från den här textenelitefts:

All successful people are frustrated. I lose sleep at least once a week due to work. This may be a little unhealthy, but it’s the price I’m willing to pay to try to be the best I can at what I do.

jag kan alltså känna mig trygg i mina sömnproblem, för de är ett tecken på framgång. skönt. apropå framgång whinade jag om en examination för ett tag sen. det gick relativt utmärkt med >80 % på resultatet. godkänt var, för mig, 60 %.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 50 kg
  2. 3x 57.5 kg
  3. 3x 65 kg

här hade jag tänkt mig åtminstone fyra repetitioner i sista setet. gjorde tre fina reps, fick grinda ut den sista. sedan stod jag med stången i rack position och tog i så mycket jag orkade. det blev bra isometrisk kontraktion. såg ut som tomat, som vanligt, men utan att få upp stången. så kan det vara. hängde av stången, tog ett steg tillbaka, andades och försökte igen bara för att få med mig en fyra. det gick inte heller.

 assistanslyft

mera militärpress med bandövningar i alla vilor.

  1. 10x 52.5 kg
  2. 10x 50 kg
  3. 10x 50 kg
  4. 10x 50 kg
  5. 10x 50 kg

efter att ha missat min målsättning i huvudlyftet och sedan få sänka belastningen även i assistansen kände jag mig som en ännu större tönt än vanligt. lyckligtvis finns det flera sidor av min självbild än prestation i militärpress (prestation i squat, exempelvis).

fortsatte med viktade pullups

  1. 9x 12.5 kg
  2. 8x 12.5 kg
  3. 8x 12.5 kg
  4. 6x 12.5 kg
  5. 4x 12.5 kg

de tre första seten var bra. de två sista var mindre bra. totalt blev det bara 35 stycken när wendler säger att han alltid gör minst 50 stycken innan han ens rör vid skivstången. kanske är det därför han är stark och jag är genomsnittlig? hur som helst försökte jag ha kipping-fri extra explosivitet på vägen upp och, som vanligt, en kontrollerad rörelse nedåt.

avslutade med bicepscurls i preacherbänk. z-stång med feta grepp.

  1. 10x 37.5 kg
  2. 9x 37.5 kg
  3. 10x 35 kg

avslutade. kunde duscha i lugn och ro. är bekant med lokalvårdaren som städar duscharna varje morgon, och han släppte in mig innan han stängde av hela lokalen för rengöring. ibland tjänar man på att bara normalt trevlig. 🙂

 

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

