w4d1 – fejkar deload

vecka 4 är deload enligt mitt schemat. wendler har rätt, men jag väljer att göra fel. kör, som så många andra gympuckon, en hemmasnickrad variant. ska se hur bra det fungerar.

helgen har varit mycket vilsam. jobbade undan på tidiga morgonpass och sena eftermiddagar under förra veckan. tog med några småsaker hem över helgen (pappersarbete) och det har känts fantastiskt. inte att jobba hemma då, utan att slippa hasa sig upp till fucking pendeltåget på lördag morgon.

elitefts har en video om benträning för hypertrofi. mannen med en imponerande fysik (och lika icke-imponerande polisonger), john meadows, är också med.

huvudlyft

militärpress, men upplägg som BBB-assistans.

  1. 10x 47.5 kg
  2. 10x 47.5 kg
  3. 10x 47.5 kg
  4. 10x 45 kg
  5. 10x 45 kg

någon sorts teknikträning och volym. det var roligt att variera lite, även om det bara handlar om antal reps och belastning. egentligen var allting idag bara tänkt som assistanslyft.

assistanslyft

pullups, enbart kroppsvikt

  1. 10
  2. 10
  3. 10
  4. 10
  5. 10

varvade med bandövningar i alla vilor.

avslutade med bicepscurls i preacherbänk med z-stång och feta grepp:

  1. 10x 37.5 kg
  2. 9x 35 kg
  3. 9x 35 kg
  4. 5x 35 kg

här kände jag att jag hade lagt in okej med jobb utan att bränna ut mig. faktum är att jag just nu, bekvämt i kontorsstolen en kvart innan allvaret kickar in, känner mig avslappnad och tillfreds.

27 Oktober 2014

27 Oktober 2014

Det här inlägget postades i deload, militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

