w3d3 – bänkpress, ser fram emot vila

orsakar överträning skador? det är vad de rätt smarta personerna på elitefts frågar sig i en artikel som ligger uppe just nu. läs för att den är intressant. jag fastnade för en mening precis i början av texten:

In my work, I have found that there are mainly two reasons for the injury to occur: improper technique or insufficient strength of the muscles and tissues as they relate specifically to the technique.

för den aspirerande atleten finns alltså flera skäl att träna teknik inom sin idrott. inget nytt under solen, kanske, men bra påminnelse för den som bryr sig.

alexander cortes skriver en text om att köra ända in i kaklet (ack, denna svenska metafor!), även om man misslyckas. nu är det inte aktuellt med några stora idrottsliga framgångar för min del, men jag kan relatera till examinationen i måndags. oavsett hur det faller ut så gasade jag hela vägen.

är passande nog fruktansvärt trött. satsar på att gå och lägga mig före 2100 för att ha en chans mot marklyften imorgon.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 77.5 kg
  2. 3x 87.5 kg
  3. 32x 97.5 kg

jag trodde verkligen att jag skulle kunna göra en trea i sista setet, men det gick inte. håller fast vid min tro att det kommer. laddade dock bra genom att äta dubbel middag igår.

assistanslyft

mera bänkpress

  1. 10x 75 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 72.5 kg

här kände jag mig starkare än förra veckan. roligt, men jag hade gärna haft den känslan i huvudseten istället.

gick vidare på krocs

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 30x 40 kg
  4. 24x 40 kg
  5. 24x 40 kg

har lyckats göra ett hopp i antalet krocs på senaste. väntar nu bara på att det ska ge utdelning i bänkpressen.

over and out.

sveriges konung, en försvarsmässig förebild

sveriges konung, en försvarsmässig förebild

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

