w3d2 – omstart, nystart, burn out

idag började ett nytt spännande moment på jobbsidan. har stora förväntningar. stort plus.

bedömde ett litet minus i tillvaron när jag tänkte igenom examinationen jag skrev igår. gick ut med känslan att jag skulle ha väldigt god marginal på allting. tittade igenom samma frågor i förmiddags tillsammans med en kurskamrat och kände att jag är helt fel ute. ångestnivåerna steg med minst 1000 % hos båda. det värsta som kan hända är att jag får göra om examinationen. hittills har jag inte behövt göra om eller komplettera något alls, så det är väl okej.

från och med idag är jag också placerad tämligen permanent på sjukhuset som ligger långt bort. det blir en saftig tripp med pendeltåget för att komma dit. åkte alltså hemifrån något tidigare än vad jag är van vid (0520 istället för 0535) och kom fram senare än jag är van vid (0615 istället för 0600). får planera runt det, helt enkelt. det kommer funka bra på många sätt, tror jag, men det suger initialt.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 120 kg
  2. 3x 135 g
  3. 4x 150 kg (kikade i spegeln rakt fram, bedömde mig ha gjort klart godkända lyft med höfterna under knäna)

fick med mig en fyra som kändes ganska lätt. borde ha försökt på en femma men jag trodde inte att jag hade det i mig. fortsatte med singlar:

  1. 1x 157.5 kg (inga problem!)
  2. 1x 165 kg (valde att försöka på nytt personbästa, bara för att, men det ville sig inte. sjönk ned något för långt för att jag skulle orka upp igen)

det kändes skapligt bra. fortsatte med…

assistanslyft

mera knäböj och bandövningar i vilorna

  1. 10x 120 kg
  2. 10x 120 kg
  3. 10x 120 kg
  4. 10x 120 kg
  5. 10x 120 kg

tungt som attan på slutet, lätt som en fjäder i början. tappade ryggen på slutet och såg ut som en stolle. det blir ok.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till w3d2 – omstart, nystart, burn out

  1. Ping: w2d1 – failure is always an option | lyfta på jobbet

Kommentera

