w3d1 – skiljer agnarna från vetet

i mitt flöde ser jag att t-nation pushar för en artikel om deadlifts. kanske inte en teknisk genomgång (för det finns elitefts) men kul ändå. jag gillar särskilt figurerna. flödet visar också en bloggpost med roliga figurer, innehållandes en jämförelse i självförtroende kvinnor vs män vs bloggare. efter en snabb genomläsning känner jag att jag är trött på gymkillar. inser sedan att jag är en själv, men vill tro att jag inte reproducerar riktigt alla stereotyper.

ett exempel på hur fin jag är som människa uppstod imorse: en tjej på gymmet gör någon typ av övning för rumpan (någon slags avart av squat). en av mina f.d. nemesisar (tyvärr är han trevlig) sitter i sina vilopauser precis så att han kan se rakt in i baken på henne. det kan ha varit en slump, men det kan också ha varit meningen. ingen verkar ha brytt sig mer än jag som har en besatthet av att titta på hur andra människor beter sig mot varandra.

andra stora nyheter är att sverige tycks jaga mini-ubåtar i skärgården för fjärde dagen i rad. oklart om det är ryssarna, NATO eller bara någon som supit hårt. det visar sig väl snart.

jag är mer intresserad av att en person hämtats från arlanda, misstänkt för att vara ebolasmittad. risken att det ska röra sig om ett faktiskt sjukdomsfall anges vara ganska låg. icke desto mindre är jag passivt jävligt irriterad på människor som antingen är sjuka eller som blivit exponerade för smitta men ändå väljer att resa. självklart har jag förståelse för att en sjuk person vill vara med sin familj, inget konstigt i det, men tänk lite. faktiskt sjuka personer som tillfrisknar, vilket är förhoppningsvis alla, borde ha en sträng tillrättavisning i samband med utskrivningen från vårdavdelning.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 52.5 kg
  2. 3x 57.5 kg
  3. 3x 65 kg

det kändes helt okej. jag tog min minsta målsättning (3 reps på vecka 3). försökte på en fyra i sista setet men det gick inte. gjorde ytterligare en singel på 67.5 kg allra sist, men nöjde mig där.

assistanslyft

dips och pullups med vikt. bandövningar i vilorna.

dips

  1. 15x 12.5 kg
  2. 15x 12.5 kg
  3. 15x 12.5 kg
  4. 15x 12.5 kg
  5. 15x 12.5 kg

pullups

  1. 8x 12.5 kg
  2. 7x 12.5 kg
  3. 7x 12.5 kg
  4. 5x 12.5 kg (+4 utan extra belastning)
  5. 10x utan extra belastning

dips fungerade bra idag, men pullups var som att gå in i en vägg. den stundom välbekanta känslan av att vara som en säck potatis kom över mig. men, det är ok. jag får vila nästa vecka. allt är bra.

avslutade med bicepscurls (preacherbänk, z-stång, fat gripz) och sets om 15 triceps pushdown (gummiband) i varje vila.

  1. 10x 37.5 kg
  2. 9x 37.5 kg
  3. 10x 35 kg
  4. 9x 35 kg

efter det här avslutande stordådet (och rapporteringen på internet) är det dags att jobba lite. har ett provmoment kl 13 som jag känner mig skapligt redo inför. nu är det bara att skaffa sig en flygande start!

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

