w2d4 – veckan är slut, så även jag

vaknade imorse och kände mig sjuk. kroppen värkte. var väldigt sugen på att ta en sjukdag och äta glass i soffan istället för att åka iväg som vanligt. funderade en stund. tänkte att smärtan nog beror mycket på intensiva krocs från gårdagen. dessutom kommer jag kunna vila okej under helgen, så det var lika bra att åka iväg. till sist får jag också ha karelin i åtanke. make till för jävlig kille har nog aldrig skådats. kanske inte ens rickson.

många på gymmet. rosa tjejen kom, men inte S. i omklädningsrummet var två gubbar som turades om att hosta, snora och potentiellt kräkas i duschen/bastun. fuckers. jag valde att inte säga något alls eftersom jag blev så jävla arg. det hade bara kommit ut på ett socialt oacceptabelt sätt (oklart dock om det hade varit ännu vidrigare än deras snorande).

har en intensiv och intressant jobbhelg framför mig. tror på riktigt att det från tisdag kan bli lite ändring, från rent pressande av allting till mera intressant praktiskt tillämpning av vissa saker. jag (och många med mig) har tappat ett ansvarsområde på jobbet eftersom verksamheten gillar att centralisera en del grejor. istället för att vi är uppskattningsvis tio stycken som kan göra en viss grej är det nu enbart två stycken som ska ha mandat att utföra den här sysslan, utöver att de utför sina vanliga arbetsuppgifter. jag hoppas att det kommer gå bra.

huvudlyft

marklyft på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 132.5 kg
  2. 3x 150 kg
  3. 6x 170 kg

skapligt här, med tanke på att målet alltid är en femma i sista setet. körde utan handskar efter att fatman gjorde mig uppmärksam på det (kanske) uppenbart smarta i att göra så. händerna höll och jag känner mig mycket mäktig.

assistanslyft

mera marklyft

  1. 10x 140 kg
  2. 10x 140 kg
  3. 10x 140 kg
  4. 10x 140 kg
  5. 10x 140 kg

bandövningar i alla vilor. jag valde aktivt att ta ganska långa pauser mellan varje set. här hade jag en handske på vänsterhanden eftersom en av valkarna sprack lite i sista huvudsetet. såg ut som en stolle, men greppmässigt fungerade det väldigt bra.

dagens sista övningar var hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

stretchade i vilorna. förfasades över hur ovig jag är.

 

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

