w2d2 – hip drahve

det blev en lång dag igår. på plats på gymmet 0600, jobbet 0745, slutade 2040. men, det fungerar bra eftersom jag har en fin person som alltid lagar middag åt mig när jag ägnar mig åt min hobby (att jobba).

idag var det dags för knäböj. varför hålla på och squatta då? varför inte bara bicepscurla? sir har svaret på sin tumblr: legs are the new abs.

det var väldigt tomt på gymmet jämfört med igår morse. behövde bara trängas med crossfitkille #1 och en ny tjej.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+. som rolig jämförelse är siffrorna inom parentes mina set från 2013-10-18. känns som en helt okej utveckling.

  1. 3x 112.5 kg (5x 102.5 kg)
  2. 3x 127.5 kg (3x 115 kg)
  3. 6x 142.5 kg (6x 130 kg)

det här kändes rätt bra. jag kände mig oförskämt nöjd med min instats. gick vidare på joker set.

  1. 4x 150 kg

…och här upplevde jag en stor (för mig) framgång. vill tro att jag böjde till acceptabel parallell också. jämfört med senaste knäböjet kände jag mig väldigt stark längst ned. tittade in i spegeln (rakt fram) för att inte fuska (för mycket).

assistanslyft

mera knäböj med bandövningar i vilorna

  1. 10x 120 kg
  2. 10x 120 kg
  3. 10x 120 kg
  4. 10x 120 kg
  5. 10x 120 kg

kändes klart lättare än senaste tillfället. det blev tungt på från sjunde repetitionen i sista setet, men det accepterade jag. konstigt hur vissa dagar kan kännas så fysiskt bra.

avslutade med några snabba front squats för att jag gillar rörelsen

  1. 5x 75 kg
  2. 5x 75 kg
  3. 5x 75 kg
Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

