w2d1 – militärpress

laddade genom att gå på konsert igår kväll. bra stämning, bra konsert och duktiga musiker.

på gymmet var det väldigt fullt på morgonen. crossfitkille #2 var där och lattjade med skivstången. han växlade mellan marklyft, snatch och clean and jerk (samtliga med intensiv studs). en rolig grej var att han hade med sig egna collars till stången. vikten i alla lyften, som han roterade enligt oklart schema, var 50 kg. om jag kan lyfta nästan fyra gånger så mycket utan att låta hälften så mycket som han gör….

träffade också killen som blåser armhålorna med hårtorken. även idag tänkte han gå omkring med sina utomhusskor inne på gymmet. tänkte först nita honom (”han snubblade in i elementet”) men bad honom istället mycket artigt att respektera skoförbudet. det föll väl ut, men det verkade inte vara så många chips i påsen där.

rosa tjejen kom idag. S var inte på plats. annars var flera från det vanliga gänget närvarande och lyste upp tillvaron (läs: jag kunde stänga dem ute genom att koncentrera mig på mitt).

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 52.5 kg
  3. 5x 62.5 kg

woho! framsteg = framsteg. det beräknade 1RM steg till 72.91 kg (från 72 kg). jag är glad över att ha satt 5 reps med skaplig form. försökte gå på sex reps men kom knappt ur rack position. gick vidare och testade ett joker set:

  1. 2x 65 kg

det känns okej att jag missade helt här. jag gjorde det jag föresatt mig.

assistanslyft

dips varvat med pullups, och bandövningar i vilorna.

dips

  1. 15x 12.5 kg
  2. 15x 12.5 kg
  3. 15x 12.5 kg
  4. 15x 12.5 kg
  5. 15x 12.5 kg

det gick bra här. försökte hålla längre time under tension än jag brukar. kanske är bra, kanske inte.

pullups

  1. 8x 12.5 kg
  2. 8x 12.5 kg
  3. 7x 12.5 kg
  4. 7x 12.5 kg
  5. 6x 12.5 kg (+4 utan belastning)

bra i de tre första seten, sämst i sista setet. lade ifrån mig viktbältet och pressade ut några sjysta reps utan belastning. kändes som att jag flög upp.

rundade som vanligt av med bicepscurls i preacherbänk, z-stång och feta grepp.

  1. 10x 37.5 kg
  2. 8x 37.5 kg
  3. 9x 35 kg
  4. 7x 35 kg

varvade med tricepsövning mellan seten här. hade väldigt gott om tid idag och jag hade ingen lust att komma extra tidigt till jobbet. ramlade in 0745. därefter rasade det på och nu är det pang bom.

 

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

