w1d4 – greppet fallerar

har uppenbara problem med greppet efter att jag köpte nya handskar. handflatorna är klart mer vadderade och stångjäveln tenderar att rulla fram mot fingrarna trots att jag vänder på ena handen. så kan det vara ibland. försöker se det som en bra anledning att bli starkare i händerna. kanske behöver jag köpa en grepptränare?

på gymmet var det fullt av folk som gjorde knasiga saker. en man, 30+, ville väl squatta lite för att imponera på två tjejer som höll på med nån cosmopolitan workout. snubben satte på sissy pad på smithmaskinen, lastade på en mäktig total om 60 kg och körde på. dock körde han inte till parallell.

t-nation kör en artikel om deload och säger

Powerlifters with sore knees should replace squats with more knee-friendly movements such as back extensions and hip thrusts. O-lifters with sore wrists might be advised to avoid racking the bar on their shoulders during contrast weeks, perhaps by subbing heavy pulls for their normal cleans.

In all cases like these, it’s not absolutely necessary to reduce volume or intensity. The goal is to avoid your normal repetitive patterns.

kanske något att hålla i minnet inför nästa planerade deload.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 122.5 kg
  2. 5x 142.5 kg
  3. 7x 160 kg

greppet var riktigt dåligt i sista setet. tappade stången i de två sista repsen, fast bara några cm över golvet. ändå inget jag är direkt nöjd med, för det blir fel. å andra sidan kan jag kanske hävda att det blev ordentligt stop and go.

assistanslyft

mera marklyft med bandövningar i alla vilor

  1. 10x 140 kg
  2. 10x 140 kg
  3. 10x 140 kg
  4. 10x 140 kg
  5. 10x 140 kg

försökte göra explosiva men fina lyft här. greppet var bra i de fem-sex första repsen av varje set. sedan stadigt försämrat. de här seten var jag knappast stolt över. om jag försöker bortse från greppet så gick lyften riktigt bra, och det är väl bra på något sätt.

tråkigt bara att jag fortfarande måste hålla i stången för att få upp den.

fortsatte med hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

hjulet kändes bra. stretchade i pauserna (mest grodställning).

Annonser
Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till w1d4 – greppet fallerar

  1. Fatman skriver:

    My advice would be to ditch the gloves (not sure if the page translates correctly, but I think you wrote about new gloves having thick padding). You’ll probably see immediate improvement on deadlifts and benches. The bar rolling onto your fingers in the deadlift is pretty normal, happens to me whenever I go even moderately heavy.

    • lyftapajobbet skriver:

      thanks for the input!

      you are indeed correct about the deadlift. I’ll definitely give it a good shot without the gloves next session just to see how it feels. the skin in my hands tend to break quite badly but that can be fixed or endured.

      the gloves are used almost exclusively for the deadlift btw. sometimes for pullups, but that’s all.

  2. Ping: w2d4 – veckan är slut, så även jag | lyfta på jobbet

  3. Ping: om militärpress | lyfta på jobbet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s