w1d3 – a for effort, d for result

igår när jag kom hem somnade jag på köksgolvet. satte mig ned för att klappa en katt. tyckte det verkade skönare att ligga ned och så somnade jag. inte så glamoröst, men ganska skönt.

idag saknades fortfarande några stammisar från gymmet (S, rosa tjejen) men rotatormannen var där. rotatormannen får heta så för att han varje dag jobbar igenom axelrotatorerna väldigt noggrannt. han gör också imponerande många chins (handflatorna mot kroppen). han tar alltid i väldigt bra och är rätt smal, så min teori är att han håller på med löpning.

försökte få till mera vridmoment med latsen som jag skrev om häromdagen. det kändes bra under uppvärmningen och första två arbetsseten, men det blev upplevt svårare under sista arbetssetet. mera träning, alltså.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 67.5 kg
  2. 5x 77.5 kg
  3. 7x 87.5 kg

skakigt som en jordbävning i sista repetitionen. känner tydligt att jag kommer stå kvar på den här nivån ett tag. men, förbättring = förbättring.

assistanslyft

mera bänkpress med lite mindre belastning och flera reps. dessutom bandövningar i alla pauser.

  1. 10x 75 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 72.5 kg
  4. 10x 72.5 kg
  5. 10x 72.5 kg

det kändes bra först och lite mindre stabilt allt eftersom. inget jättekonstigt.

fortsatte med krocs

  1. 10x 40 kg (uppvärmning)
  2. 10x 40 kg (uppvärmning)
  3. 26x 40 kg
  4. 24x 40 kg
  5. 22x 40 kg

också helt okej. upplever att det börjar bli tungt nu när jag jagar repetitioner. det finns inga tyngre hantlar på gymmet heller. kanske behöver bli kreativ för att öka vikterna, men wendler säger att 25-40 reps är bra range. om vi utgår från att det stämmer har jag en del jobb att göra.

9 Oktober 2014

9 Oktober 2014

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

