w1d2 – fungerande vattenledning, kvinnorna tar över

[words, words, words, numbers, numbers, words, words]

idag fungerade vattenförsörjningen i gymbyggnaden. trevligt att ha duschen säkrad redan innan man byter om. 🙂

när jag knatade in i lokalen var det fullt av kvinnor (i verkligheten var de sex stycken). så många har jag aldrig sett på ytan för fria vikter tidigare, knappt sammanlagt. det var roligt med lite blandning från den vanliga uppsättningen flintskalliga gubbar som gör quarter squats och crossfit-killar som precis pumpar ut sex epileptiska pullups.

S, som jag är bekant med, kom som vanligt en stund. stod i squatracket och var lite upptagen. min andra bekanta gymstammis, den deffade tjejen i rosa hotpants, har uteblivit både idag och igår. får se när hon kommer igen. någon som däremot kom var crossfitkille #2. han gjorde kroppsviktsövningar (burpees, pullups med den största kipp jag sett).

återsåg en gammal bekant som inte tränat sedan nån gång i våras: den uppskattningsvis 45-årige mannen som nästan uteslutande gör shrugs (22.5 kg), omvända bicepscurls (22.5 kg) och vadpress (22.5 kg). han gick från 20 kg till 22.5 kg kring jul 2013 efter en lång platå på 20 kg. jag har länge velat fråga honom om han gör rehab för en skada, för att få klarhet i hans till synes helt värdelösa upplägg. han är i alla fall en trevlig prick, visade det sig idag när han frågade mig om en grej.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 102.5 kg
  2. 5x 120 kg
  3. 8x 135 kg

det här kändes helt okej. min målsättning för dagen var åtta reps i sista  setet och det tog jag med upplevt god form (upplevt är det bärande ordet här). fortsatte med joker sets och progressiv overload.

  1. 5x 142.5 kg (vad jag tog under senaste vecka 2)
  2. 2x 147.5 kg

jag borde ha försökt på en sexa med 142.5 kg. i efterhand, med en kaffekopp i handen, är jag säker på att jag hade tagit en rep till. när jag lade på 147.5 kg blev det tungt och jag stannade efter två. ville inte fastna i hålet, och jag började tänka på en sak (som inte har med lyftande att göra) som tagit upp mycket tankeverksamhet i några dagar. mera fokus nästa gång.

positivt är dock att jag satte en åtta i sista ordinarie setet. om jag håller trenden kommer jag kunna öka till nästa cykel. det hänger mest på hur 3x 150 kg känns under vecka 3.

assistanslyft

mera knäböj

  1. 10x 120 kg
  2. 10x 120 kg
  3. 10x 120 kg
  4. 10x 120 kg
  5. 10x 120 kg

jag blev trött fort här. många stående vilor, generöst med tid mellan seten. tryckte in bandövningar i pauserna. tiden rann iväg (i klartext: jag vilade för länge) så det blev stopp här.

dagen kommer bland annat bära med sig analyser av avföringsprover. good times, good times.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

