w1d1 – trasig vattenledning

kom till gymmet och såg en lapp på dörren: ”vattenledning söndergrävd. arbete pågår.”

det ena sjukhuset är en byggarbetsplats, och har varit sedan några år. i fredags kväll hade nån trött maskinförare råkat gräva av den vattenledning som försörjer byggnaden med gymmet i. i den här byggnaden finns en massa andra saker också, gymmet utgör bara en liten liten del på markvåningen. det luktade för jäkligt från toaletterna, vilka hade använts under helgen trots lappar om att det inte fanns något vatten.

i senaste pappersnumret av läkartidningen finns en text (jag hittar inte länken just nu) där det hävdas att 14 % av sveriges befolkning är lågbegåvade (de har alltså ett uppmätt iq i intervallet 75-85, om jag minns rätt). oklart dock om personerna som gått på vattenlösa toaletter tillhör dessa 14 %, eftersom de bör ha minst en akademisk examen för att ha passerkort till sjukhusgymmet.

var en smula trött i kroppen efter lördagens insats med pullups och så vidare på utegymmet. det är åtminstone vad jag intalade mig själv när jag hängde i chinsstången som en säck potatis och knappt kom upp i nivå.

igår blev det småsysslor: pulled pork, tvätt, skriva klart rapport, spela borderlands 2 (pc) och laga mera mat. en skön dag.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 45 kg
  2. 5x 52.5 kg
  3. 7x 57.5 kg

helt okej pressat, men samma som förra vecka 1. inget stordåd men ändå måluppfyllelse. gick vidare med joker set och försökte på en overload:

  1. 54x 60 kg

orkade inte upp med en femte rep (men försökte två gånger, A for effort, F for actual performance).

assistanslyft

pullups varvat med dipsbandövningar i vilorna

pullups

  1. 8x 12.5 kg
  2. 7x 12.5 kg
  3. 7x 12.5 kg
  4. 7x 11.25 kg
  5. 8x (ingen belastning)

dips

  1. 15x 12.5 kg
  2. 15x 12.5 kg
  3. 15x 12.5 kg
  4. 15x 12.5 kg
  5. 15x 11.25 kg

under pullups kände jag en tydlig skillnad mellan mina nya handskar och de tidigare: de nya har mycket mer vaddering/gel i handflatan. skönt om man skulle pressa med handskar, antar jag (har inte provat), men mindre skönt att dra. mitt grepp kommer alltså att få en extra utmaning framöver.

avslutade som vanligt med bicepscurls i preacherbänk, med z-stång och feta grepp

  1. 10x 37.5 kg
  2. 9x 35 kg
  3. 9x 35 kg

varvade med triceps pushdown i vilorna, där jag lade gummibandet över chinsstången. inget konstigt, bara mängd.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

