w2d4 – majoring in the bloody majors

vaknade, var trött, ville somna om. släpade mig upp. in med kaffet i truten. gröt, ägg. åka iväg till jobbet. på grund av arbetsrelaterade schemabesvär blev det marklyft först idag, lördag.

på jobbet är det något elektriskt arbete, så dörrarna fungerar inte som de ska. vissa delar är avspärrade (påverkar inte patienterna men oss som jobbar). den största oförrätten är dock att personalgymmet är avstängt under helgen. jag svor några väl valda ramsor. stormade tillbaka till kontoret. bilden nedan visar min sinnesstämning:

bastards

samlade mig en aning. kom ihåg att jag har åtkomst till studentgymmet också, och det är beläget i en annan byggnad. stormade vidare dit, där det visade sig vara öppet, tillgängligt och helt utan arbetande elektriker. på några sekunder vände mitt humör helt.

i rummet med fria skivstänger var det jag och en kille till. han såg stark ut. gjorde marklyft, treor på 150 kg som han studsade i golvet. han stod på gummiplattor så studsandet verkade fungera bra för honom. han varvade med att hoppa upp på en plyobox som är, uppskattningsvis, 120 cm (cirka 47 inches). efter ett set med särskilt intensivt studsande av skivstång missade han hoppet på lådan och slog sig så förbannat. jag tror att tårna slog emot lådan. han fastnade i luften och drog överkroppen rakt ned i lådan. lyckligtvis verkade det gå bra, för han kunde prata efteråt.

till sist: det är skönt när andra människor tänker samma saker som jag. t-nation har en text om att kroc rows är bättre än pendlay rows.

huvudlyft

marklyft på formen 3 /3 / 3+. värmde upp som vanligt med lätta men ökande marklyft, och sedan

  1. 3x 130 kg
  2. 3x 150 kg
  3. 6x 167.5 kg

de nya handskarna gjorde susen. stop and go i alla repetitioner. i min optimala tankevärld hade jag kunnat dra en sjua i sista setet om inte lillfingret hade gått sönder igen. jag är glad över de sex reps jag fick med mig här. ett nytt beräknat 1RM på 201 kg. alla framsteg är framsteg i målsättningen att kunna dra 1x 200 kg kring jul.

assistanslyft

fortsatte med mera marklyft i längre set men med mindre belastning.

  1. 10x 140 kg
  2. 10x 140 kg
  3. 10x 140 kg
  4. 10x 140 kg
  5. 10x 140 kg

stop and go i alla repetitioner här med. gjorde bandövningar i alla vilor. vilorna var också generöst tilltagna och landade på 2-3 minuter. saker jag jobbade med här var särskilt blicken framåt och att samla ihop kroppen i utgångsläget. föreställde mig att alla set var tio singlar där jag skulle dra upp varje enskilt lyft så explosivt och smart som möjligt.

 

 

 

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

