w2d3 – majoring in the minors

var vaken inatt av oklar anledning. härligt mosig i huvudet när klockan ringde. det var bara att koka gröt, käka ägget och dra på brallorna. tog i förvirringen på mig en ostruken skjorta, lyckligtvis med en tröja över.

kom till gymmet. var mycket inställd på att pressa ut varenda energimolekyl. gainzzz!

en av de spandexklädda tjejerna (det finns två) var på plats idag. det gav mig mycket utrymme kring bänkpressen eftersom övriga män (tre stycken) mest hängde runt tjejen och gjorde bicepscurls. ska se om hon och jag kan ha en deal där hon kör samma tider som jag, och avleder alla andra.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning var arbetsseten

  1. 3x 72.5 kg
  2. 3x 82.5 kg
  3. 43x 92.5 kg

jag borde har gjort fyra reps i sista setet men orkade inte. skyller ifrån mig på sömnbristen och undviker att ta ansvar för mitt eget agerande.

assistanslyft

mera bänkpress med bandövningar i alla vilor (känner mig mycket mäktig i övre rygg!). långsamt ned, stanna på bröstet och gick all in på vägen upp för acceleration osv.

  1. 10x 72.5 kg
  2. 10x 72.5 kg
  3. 10x 72.5 kg
  4. 10x 72.5 kg
  5. 10x 72.5 kg

progressiv overload ska väl betala sig. ska se till att få nödvändig sömn också.

fortsatte med krocs

  1. 10x 40 kg (uppvärmning)
  2. 10x 40 kg (uppvärmning)
  3. 24x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 20x 40 kg

helt okej här. mina handskar (strängt förbud mot talk råder) har spruckit och mitt ena lillfinger också. började blöda ganska avancerat, blev förskräckt vid åsynen av mitt eget blod och nöjde mig här. köpte nya handskar på vägen hem.

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

