w2d1 – militärpress

idag är hösten här. regnet öser ned, temperaturen har störtdykt och mörkret ramlar på. sverige, hur fint som helst ungefär 5 månader om året. resten av tiden försöker man härda ut.

har haft en riktigt bra helg. vilat och ätit mycket. firande en födelsedag (inte min) igår, vilket gjorde att sänggåendet försenades en smula. mycket trevligt var det i alla fall. släpade mig till gymmet med lätt sinne, glatt humör och en aning trött kropp. i stort gick det bra ändå.

såg en kille idag som skulle marklyfta. han lastade på 90 kg (gissar att hans kroppsvikt var 90+ kg). han studsade stången duktigt i golvet så det brakade i hela lokalen. rygg som en ostbåge. five fingers på fötterna, handskar från rogue… ja, hela kitet. något jag INTE gjorde var att säga åt honom att dämpa sig (för i helvete). snarare blir jag glad att jag inte är precis likadan, för det hade jag inte stått ut med hos mig själv.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 55 kg
  3. 54x 62.5 kg

målsättningen var fem reps i sista setet. kom halvvägs upp och stod där några sekunder innan jag gav mig. jag tänker såhär: idag känns saker helt okej bra, men i två veckor har jag bara velat ge upp på allt. alltså är jag svagt positiv till att jag klarade strax mer än mitt minsta beting för dagen.

assistanslyft

dips varvat med pullups, viktbälte runt midjan. gjorde bandövningar i vilorna.

dips

  1. 15x 12.5 kg
  2. 15x 12.5 kg
  3. 15x 12.5 kg
  4. 15x 12.5 kg
  5. 15x 12.5 kg

pullups/chins

  1. 8x 12.5 kg
  2. 7x 12.5 kg
  3. 7x 12.5 kg
  4. 7x .11.25 kg
  5. 7x 11.25 kg

jag ökade belastningen något jämfört med tidigare (+1.25 kg). de två sista seten pullupss valde jag att gå ned i vikt för att inte krascha utförandet fullständigt.

kände mig relativt stark, men är också på det klara med att jag inte bör öka belastning i chins mer för tillfället. behöver snarare jaga fler reps. allt i sinom tid. 🙂

avslutningen blev som vanligt bicepscurls i preacherbänk, med z-stång och feta grepp.

  1. 10x 37.5 kg
  2. 8x 37.5 kg
  3. 9x 35 kg

and that’s all she wrote. hastade genom spöregnet till jobbet.

22 September 2014

22 September 2014

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

