w1d4 – marklyft

jag är trött. har gjort veckans dagar på gymmet, ser fram mot fysisk vila. tog precis en tupplur och följde upp med en kopp kaffe. det kändes helt rätt att sova (jag är väldigt tacksam över att, just nu, ha en tillvaro där jag kan sova en stund på eftermiddagen även om jag får lite att ta igen).

bytte några ord med en vän om känslan som kommer när det håller på att gå snett. hur kroppen känns annorlunda, hur man inser att tankemönstret inte är som det brukar vara. att kunna känna och agera någorlunda smart utifrån de tecknen känns helt avgörande för att inte gå in i den metaforiska väggen.

det är en stor trygghet att ha en sambo som ställer upp när arbetsbelastningen känns som att den ska knäcka en. att dela på hemarbetet, och att fördelningen blir ojämlik för att yttre faktorer trycker på. på det sättet, eller snarare särskilt på det sättet, skulle jag inte kunna ha det bättre.

värmde upp lite extra ordentligt idag. tänkte först knappt värma upp alls eftersom kroppen var så trött, men insåg snabbt att det skulle vara ett skitdåligt alternativ. klarar mig mycket bra utan fysiska skador ovanpå den psykiska pressen. gick åt andra hållet. hade inga förväntningar på mina prestationer idag.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 122.5 kg
  2. 5x 140 kg
  3. 7x 157.5 kg

fick med mig en sjua i sista setet. det känns som vanligt helt okej. inte anmärkningsvärt bra, men jag är särskilt nöjd givet mina förutsättningar. stop and go, så klart.

assistanslyft

ville göra good mornings i squat rack, för upplevd säkerhet, men det var upptaget av någon som försökte knäböja bak och fram i racket. jag lade mig inte i, utan lät personen hållas. hade glömt bandet hemma, så de övningar föll bort.

valde att gå på mera marklyft men med lättare belastning som assistanslyft. kul att se hur kroppen håller.

  1. 10x 135 kg
  2. 10x 135 kg
  3. 10x 135 kg
  4. 10x 135 kg
  5. 10x 135 kg

det gick helt ok, men jag måste medge att jag var skapligt trött på slutet. bestämde mig för att vara noga med stop and go här också. föreställde mig att jag gjorde 10 singlar i varje set (för att få till stoppet mellan varje rep) där jag skulle dra varje singel så snabbt och korrekt som möjligt. inte sega upp stången, för då hade jag baxnat. explosivt men utan bananrygg. det gick rätt bra, vågar jag hävda. alltid rum för förbättring, självklart.

fortsatte med hjulet från knästående.

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

långsamt ned, stanna utsträckt i botten så att magen snuddar vid golvet och så snabbt upp. i vilorna stretchade jag (bland annat tactical frog!). rörlighet är väl vad man gör det till. när jag har brottats har jag skaffat mig så pass mycket rörlighet att jag har kunnat använda den i mitt game. något jag tänker på är hur jag ska kunna maximera och utevckla det när jag tar upp brottningen (oklart när, dock, men när jag såg metamoris 4 blev jag väldigt sugen). hoppas kunna ta upp bjj när jag är klar med den här femårsplanen, på vilken det är fyra år kvar.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

