w1d3 – pressar kropp och skivstång

jag börjar tro att min upplevda slitenhet kan, mestadels, bero på två saker:

  1. jag tog en veckas vila där jag nästan inte gjorde någonting fysiskt. väl inne i en intensiv period känner åtminstone inte jag alltid efter på rätt sätt (gnället kommer, men inte alltid reflektionen).
  2. för en dryg vecka sedan (lördag-söndag) var jobbet riktigt jäkligt. jag minns faktiskt inte när jag senast var så nära ett faktiskt sammanbrott i en arbetsrelaterad situation. om det är möjligt att bli utbränd på två dagar var jag rätt nära att bli det. skulle behöva en veckas semester i en sån där tillsluten floating tank.

körde på enligt schemat. pendlade mellan tillförsikt och uppgivenhet på väg till gymmet.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 67.5 kg
  2. 5x 77.5 kg
  3. 65x 87.5 kg

stannade på en femma i sista setet idag. utförandet kändes rätt bra, men orken fanns inte.

assistanslyft

mera bänkpress, med bandövningar i alla vilor.

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

gick vidare på krocs

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 22x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 14x 40 kg

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

