w4 – inget särskilt

jobbet har tagit musten ur mig otäckt snabbt efter sommaren. undvek aktiv fysisk belastning lördag-tisdag och låg på soffan istället.

igår, onsdag, gjorde jag ett ryck. måste vara säker på att kunna röra mig 10 km i acceptabelt tempo inom kort (läs: två och en halv månad). har en viss slinga som är 7.6-7.8 km lång. sprang första halvan. stannade till på utegymmet som, av en ren slump, ligger på hälften för att gotta mig i lätta pullups, dips och box jumps (det är förvisso nån sorts stålkonstruktion men ser ut som en låda, knappt en meter höga). tog mig hem i betydligt lugnare tempo. allt som allt en timmes insats.

med några rundor och backstarter i benen är jag inte orolig för att inte komma runt. frågan är hur fort/långsamt det kommer gå? åt lunch med en kollega i fredags och hon ska springa samma lopp. hon har vunnit svenska mästerskapen i individuell gymnastik och springer maraton. lyckligtvis (för konkurrensen) har hon precis kommit tillbaka från mammaledighet efter att kläckt ur sig ett tredje barn.

detaljer kring utegymmet:

  • pullups: 5 set á 6 reps (60 % av normalt antal, dock utan vikt)
  • dips: 5 set á 9 reps (60 % av normalt antal, dock utan vikt)
  • box jumps: 5 set á 10 reps
Det här inlägget postades i deload och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

