w3d3 – bänkpress

som vanligt trött imorse. kompenserades av en fin morgon och solsken. det kändes bra att gå upp, åka iväg och läsa om vaccinationsprofylax på bussen.

väl på gymmet agerade jag inte med hat, utan med omtanke. en person som squattade, och helt tydligt var väldigt färsk på det, lyfte ut stången åt fel håll så att hon fick backa in efter lyftet. jag föreslog, trevligt, att hon skulle vända sig 180 grader. allt gick bra, hon blev glad och jag sänkte nivåerna av hat.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 77.5 kg
  2. 3x 87.5 kg
  3. 2x 97.5 kg

tidigare har jag, utvilad och välnärd, gjort 3x 95 kg. att trött och utan lika stor välnäring göra 2x 97.5 kg känns okej. inte bra, men okej. det är så små marginaler när jag jämför två reps mot tre reps. självklart vill jag göra tre, men det är bara nästa delmål.

assistanslyft

mera bänkpress med lite lägre belastning med bandövningar mellan varje set

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 67.5 kg

vidare till krocs

  1. 10x 40 kg (uppvärmning)
  2. 10x 40 kg (uppvärmning)
  3. 24x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 18x 40 kg

krocsen fungerade helt okej. hade gärna gjort några till på slutet, men det tog slut. jag är relativt nöjd över att jag tog i ordentligt.

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

