w3d1 – militärpress, kross och mos

efter en helg i skärgården var jag utvilad och välnärd. jag är inte säker på när jag senast åt så mycket mat på så kort tid, men julafton ligger väl nära till hands att gissa på.

igår var jag trött som ett lik. sov som en stock, vaknade pigg och fräsch. upp till gymmet med god motivationsgrad!

lite mindre antal stollar än förra måndagen, men fortfarande en del. gubben som enbart gör överkropp var där, i samma tights som förra veckan. den långhåriga killen var där också. han gjorde chins, med handflator mot kroppen, och shrugs med straps (60 kg men gjorde nog med läten för åtminstone 120 kg).

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 50 kg
  2. 3x 57.5 kg
  3. 5x 62.5 kg

målsättningen var en fyra i sista setet, kändes mycket bra att göra en femma. dagens prestation, även om det var under gynnsamma förhållanden, ger mig självförtroende att höja belastningen under nästa cykel. satte nytt beräknat 1RM idag för den som bryr sig.

allt jävla gnoende med bandövningar och alla funderingar kring assistansövningar har äntligen gett upplevd avkastning. trägen vinner!

assistanslyft

dips och chins (pullups) med vikt kring midjan. bandövningar i alla vilor.

dips

  1. 15x 11.25 kg
  2. 15x 11.25 kg
  3. 15x 11.25 kg
  4. 15x 11.25 kg
  5. 15x 11.25 kg

chins

  1. 8x 11.25 kg
  2. 8x 11.25 kg
  3. 7x 11.25 kg
  4. 7x 11.25 kg
  5. 7x 11.25 kg

kände mig lätt och stark  i dipsen, tung och långsam i chins. det spelar ingen roll eftersom mitt huvudlyft gick så upplevt bra.

vidare med bicepscurls i preacherbänk med feta grepp

  1. 10x 35 kg
  2. 10x 35 kg
  3. 10x 35 kg

här tog tiden slut och jag fick traska till jobbet.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

