w2d4 – världens bästa lyft

trött även idag. har skapat en lucka nu efter lunch där jag hoppas kunna sova relativt ostört 1-2 timmar.

redan upplever jag att det har droppat av folk från jobbgymmet. den här veckan har jag alternerat mellan de två sjukhusen, men från måndag kommer jag vara placerad på det ena i ungefär två månader. därefter tillbaka till det andra. hur som. på båda ställena var det välfyllt i början av veckan, men idag var det klart glesare i leden. de allra stolligaste övningarna lyste med sin frånvaro.

den spyende mannen var på plats. måste vara mycket jobbigt att det aldrig finns någon tvål till honom.

min rygg är fortfarande helt stekt. överväger att permanent skifta marklyft och squat i schemat, så att ryggen inte får stryk två dagar på raken (nu: måndagar med chins, tisdagar med good mornings). det var lite mer utmanande än vanligt att hålla ryggen i knäböjet.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 112.5 kg
  2. 3x 127.5 kg
  3. 5x 142.5 kg

det gick rätt bra här. min målsättning var minst sex repetitioner, men det mäktade jag inte med idag. klarade i alla fall minimum. gick vidare på joker sets (som fortfarande inte är särskilt roliga per se).

  1. 32x 150 kg

kom ned en liten aning för långt och fastnade. stannade där. jag tar med mig att jag inte tidigare provat att göra >1 repetition på 150 kg eller tyngre. även om jag har gjort treor på 147.5 kg så kändes det ändå bra att veta att belastningen var 150 pannor.

assistanslyft

leg extensions

  1. 15x 70 kg
  2. 15x 70 kg
  3. 15x 70 kg
  4. 15x 70 kg
  5. 15x 70 kg

bandövningar i alla vilor för bensparken ovan. läste att wrestlaren triple h gjorde runt 30k bandövningar under en period av två år. jag kommer, på två år, att ha gjort ungefär så här många:

3 dagar per vecka * minst 210 reps * 104 veckor = ~65 000

om jag får samma härliga frisyr/bälte/mimik som triple h är det värt det.

vidare med liggande lårcurls

  1. 15x 55 kg
  2. 15x 50 kg
  3. 15x 50 kg
  4. 15x 45 kg
  5. 15x 45 kg

 

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

