w2d1 – militärpress, fusk och jag är inte döende

förra veckan hoppade jag, på grund av skada, över fredagen (som skulle varit marklyft). hade ganska rejäla skoskav och kunde inte gå. har legat hemma med fötterna hängande fritt och kvidit hela helgen. jag inser att jag är en riktig tunnis men är helt okej med det. det fina med att vara en nybörjare inom lyftandet är att ingen (utom jag) bryr sig om jag tweakar programmet någon enstaka gång. idag kunde jag hur som helst hasa iväg till gymmet med ett par rätt osexiga tofflor på fötterna.

i en dryg månad har jag funderat på om jag har ett sarkom i ena underbenet. efter att idag ha fått en ordentlig diskussion med någon som har lite bättre koll verkar det som att jag inte är akut döende. win. ska trots allt gå till en specialist på området för att verkligen slippa tänka mer på saken. nackdelen med att kunna något om lite olika saker är att det är lätt att dra långtgående slutsatser (eftersom jag självklart är ett medicinskt unikum). jag vill inte ens tänka på hur det är för någon som inte har någon egentlig koll men som ändå konsulterar webtjänster för diagnosticering.

idag var det välfyllt på gymmet. feta gubbar som gjorde sju övningar för överkropp (bänkpress hängandes i fötterna med huvudet mot golvet, bicepscurls i kryssdrag och liknande), tjejer som gjorde stereotypa stjärtövningar (split squats med superlätta vikter, kickbacks med låren) och idioter (killen som hoppar in repetitionerna latsdraget och känner sig stark).

representation av 5/3/1 jämfört med vad nästan alla andra på mitt gym håller på med

representation av 5/3/1 jämfört med vad nästan alla andra på mitt gym håller på med

jag kopplar av med en musikvideo (tänk på mig som killen i flash-dräkt).

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 52.5 kg
  3. 6x 60 kg

förbättrade med en repetition från senaste cykeln. en snabb, stabil och enkel sexa. blev glatt överraskad över att min målsättning nåddes så jag glömde bort att gå på joker sets. hade möjligen kunnat gå på en sjunde rep, men tveksamt om jag tagit den. tar med mig den trevliga känslan av förbättring istället!

assistanslyft

dips och chins (pullups) med 11.25 kg runt magen. ett set dips följt av ett set chinsbandövningar i alla vilor.

dips

  1. 15x 11.25 kg
  2. 15x 11.25 kg
  3. 15x 11.25 kg
  4. 15x 11.25 kg
  5. 15x 11.25 kg

chins

  1. 9x 11.25 kg
  2. 8x 11.25 kg
  3. 8x 11.25 kg
  4. 7x 11.25 kg
  5. 7x 11.25 kg

kände mig stark idag. givetvis en relativ uppfattning, men ändå. jämförde mig med crossfit-stollen (tyvärr är han trevlig) som gjorde epileptiska chins före mig. mindre vikt, kortare set. jag vinner.

gick vidare med bicepscurls i preacherbänk med feta grepp.

  1. 10x 35 kg
  2. 9x 35 kg
  3. 9x 35 kg

här var det dags att knalla iväg.

25 Augusti 2014, + post-workout meal :D

25 Augusti 2014, + post-workout meal 😀

Annonser
Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s