w1d3 – bänkpress, skadade fötter

fattade ett så sjukt korkat beslut på morgonen: ha nya, icke ingångna skor till gymmet. dessutom, promenera till tåget och lämna cykeln hemma. kanske modigt, mest korkat.

när jag anlände till skivstången hade jag så stora blåsor på hälarna att det såg ut som halva golfbollar. lyckligtvis intakta, men det såg för jävligt ut. bet ihop så gott jag kunde på den korta promenaden från bussen till omklädningsrummet.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 67.5 kg
  2. 5x 77.5 kg
  3. 5x 87.5 kg

var inte alls på gång idag. obehaget i fötterna gjorde att jag helst inte ville lyfta något alls. vissa kan tända till och bli förbannade av att ha lite ont. det lyckades inte jag med i det här fallet.

målsättningen för dagen var att göra minst ett sexa i tredje setet, men det var kört. sinnet ville inte, kroppen hade bara inte lust. efter förra veckans (vecka 3) utdelning med en enkel trea på 95 kg hade jag förväntat mig mer av min kropp. tror jag hade fått ut mer också om jag inte hade varit dum som en stubbe.

assistanslyft

mera bänkpress

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 67.5 kg

här kändes saker bättre än i huvudlyftet. majoring in the minors!

krocs

  1. 10x 40 kg (uppvärmning)
  2. 10x 40 kg (uppvärmning)
  3. 20x 40 kg
  4. 18x 40 kg
  5. 16x 40 kg

inte särskilt bra utdelning här heller.

vad kan jag lära mig här då? tänk en extra gång.

edit senare på dagen: hälarna gick sönder på väg hem. jag har inte en chans att komma utanför bostaden under resten av veckan. fötterna går inte ned i några vanliga skor och de enda tofflor jag har hemma just nu är mina gamla inneskor från sjukhuset. har högst begränsad lust att hasa runt i dem utomhus.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

