w1d2 – fortfarande rotation och squat, nu med nemesis

fortsätter på avarten att squatta tisdagar och marklyfta fredagar fram till deload. övervägde att gå tillbaka till normalen (tisdag mark, fredag squat) men nån jeppe tog upp stången jag behöver för att marklyfta.

min riktiga nemesis var på gymmet idag. minns inte om jag nämnt honom förut, men det är en kille runt 30 som tror att han är tuff. tuffheten yttrar sig genom att han går in på gymmet med utomhusskor (han missar alltså de stora skyltarna om att detta ska undvikas), han hänger inte tillbaka vikterna och han är en flexare framför spegeln. när jag för något år sedan (kanske mer) vänligt påminde om att han lämnat kvar vikterna började han tjafsa istället för att bara åtgärda.

idag gjorde den här störiga killen många set hack squat och benpress där varje set fylldes av eggande stönanden. han lämnade kvar alla vikter på maskinerna. han gick och blängde på mig som om han ville mucka. men idag valde jag att bara tänka på mitt eget lyftande. efter att the ruiner skrev

To paraphrase Mark Twain, never attribute to malice what can be attributed to ignorance.  This quote has probably kept me out of jail hundreds of times.

tänkte jag att okej, snubben ska få hålla på med sitt skit. låt honom vara en tönt för sig själv. sen kommer jag tänka på honom hela dagen och hur jag hoppas att han får en riktigt svår urinvägsinfektion som straff.

på onsdag tänkte jag tejpa upp den här bilden på valda platser i gymmet:

steve-pulcinella-is-unimpressed-by-your-inability-to-put-equipment-back-where-it-belongs

huvudlyft

squat på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 102.5 kg
  2. 5x 120 kg
  3. 8x 135 kg

kroppen var lite trött idag. ryggen kändes trött, men inte direkt öm, på ena sidan. trots dessa oerhörda skador satte jag en stabil åtta i sista setet. gick vidare på joker sets, även om jag inte var helt säker på att det var en bra idé.

  1. 3x 142.5 kg

det var en kass idé. tre repetitioner fick räcka, och jag gav mig. tycker att jag klarade dagens beting med flying colors, och att bonusrepetitionerna på 142.5 kg säkert kommer vara till fördel i framtiden.

assistanslyft

benspark (bandövningar i alla vilor från den här punkten)

  1. 15x 70 kg
  2. 15x 70 kg
  3. 15x 70 kg
  4. 15x 70 kg
  5. 15x 65 kg

jag blev hyggligt trött här. hack squat-maskinen med fienden står så till att man tittar direkt på varandra. jag lät mig inte påverkas, utan förutsatte att den veka killen imponerades av mina otroliga quads.

liggande bencurl

  1. 15x 55 kg
  2. 15x 50 kg
  3. 15x 45 kg
  4. 15x 45 kg
  5. 15×45 kg

lyfte samma totalvikt som förra gången, men då gjorde jag istället set 1-3 på 50 kg.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

