w3d2 – skwat!

idag var det, liksom tisdag förra veckan, knäböj istället för det vanliga tisdagslyftet (alltså marklyft). hade vissa förväntningar på dagens lyftande.

stollarna hade invaderat gymmet för att fira den solskensfyllda tisdagen. en av mina antagonister, killen som gör marklyft i squatracket, hann före mig och plockade precis på vikter (20 kg) på stången. eftersom jag vet att han är en stolle, och han vet att jag vet, kastade jag glatt fram och frågade om vi kunde dela racket eftersom han uppenbart skulle squatta. det är ju det man gör i ett rack. efter några sekunder tändes lampan i det beckmörka kraniehålet. han flyttade på sig, gjorde sina patetiska låtsasmarklyft annorstädes. att inte vara stark är ju lugnt, det är intr jag heller, men att vara en sån mupp borde vara straffbart.

en nästan lika stor mupp var killen som squattade efter mig. såg honom tidigt i våras och vet att han gör fucking stronglifts men hatar det. idag var der väl dags att klippa i de tio extra kg kroppsfett han skaffat sen vi sågs sist. det löste han genom att bomba ned i quarter squat (låter skumt men han gjorde det) och sen köra dubbelvikt (s.k. bananböj) på vägen upp. han är trevlig, så jag föreslog vänligt att han skulle ändra vissa saker innan han skadar sig. i säkert två minuter visste jag (nästan) precis vad jag pratade om.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 117.5 kg
  2. 3x 132.5 kg
  3. 3x 147.5 kg

assistanslyft

benspark i maskin (bandövningar mellan varje set)

  1. 15x 70 kg
  2. 15x 70 kg
  3. 15x 70 kg
  4. 15x 70 kg
  5. 15x 65 kg

liggande lårcurl

  1. 15x 50 kg
  2. 15x 50 kg
  3. 14x 50 kg
  4. 15x 45 kg
  5. 15x 45 kg

 

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

