w3d1 – faller framåt

militärpress på schemat. det är dagen jag gillar minst, enbart för att jag upplever det som mitt svagaste lyft. å andra sidan gillar jag militärpress, och måndagar, eftersom jag har så mycket utrymme för förbättring.

blev lite av en hater på gymmet idag. semesterperioden är slut på allvar och folk börjar komma tillbaka till arbetet. så även börjar tillströmningen till gymmet på arbetsplatsen. många känner säkert, gissar jag, att de har ätit för mycket godis under sommaren, så nu ska det ta mig fan lyftas stänger! tyvärr jamsar personerna mest omkring och är i vägen. alternativt gör de som en av snubbarna (läs: gym bro) imorse, som bänkpressade (treor på 60 kg, uppskattad kroppsvikt 80+ kg) varvat med att göra benresningar för magen och hålla sig i stången för balans. greppa hjulet, för bövelen!

jag har också varit sådan, knallat runt i lokalen och inte haft en ordentlig susning om vad jag borde göra. förhoppningsvis blir alla glada i sig själva över den tid de disponerar och vad de lägger den på.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 50 kg
  2. 3x 57.5 kg
  3. 3x 62.5 kg

helt okej. samma resultat i sista setet (tre repetitioner) som förra vecka 3. nu blir frågan om jag ska höja med facit på 6 / 5 / 3, när jag egentligen ville göra minst 7 / 5 / 3. blir en svår nöt att knäcka, detta.

assistanslyft

dips

  1. 15x 11.25 kg
  2. 15x 11.25 kg
  3. 15x 11.25 kg
  4. 15x 11.25 kg
  5. 15x 11.25 kg

som jag varvade med

chins/pullups

  1. 8x 11.25 kg
  2. 8x 11.25 kg
  3. 7x 11.25 kg
  4. 7x 11.25 kg
  5. 7x 11.25 kg

helt okej här. bandövningar mellan seten för axlarnas skull.

till sist bicepscurls i preacherbänk med z-stång och feta grepp. tänkte fel med vikterna. senast körde jag utan feta grepp och gjorde då rätt enkla tior på 35 kg. idag smackade jag på 35 kg och de feta greppen. fick slita något mera.

  1. 10x 35 kg
  2. 10x 35 kg

här tog tiden definitivt slut. åter till arbetet (som jag hade varit och startat upp innan jag lyfte).

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

