w1d2 – marklyft i stillhet

sitter på en solvarm sten, på väg hem från gymmet. klockan är strax före 0800. människor hastar förbi till sina arbeten, jag äter en bulle och tittar på. det känns märkligt (läs: bra) att inte vara den som jagar iväg till jobbet. tack fackföreningar för att jag har semester (låt vara att just mitt fall är lite speciellt med anställningsform, arbetstider och så vidare).

väntar nära gymmet där min sambo tränar. hon borde vara klar snart, då kan vi ha sällskap sista biten hem (överraskning!).

cyklade idag. det är en härlig känsla som infinner sig när jag rullar iväg samtidigt som solen är på väg upp. en känsla av frihet jämfört med det mentala fängelset som gäller måndag till lördag i vanliga fall.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 120.0 kg
  2. 5x 137.5 kg
  3. 7x 157.5 kg

jag hade en idé om att jag ville göra åtta x i sista setet. blev plötsligt astrött efter den sjunde och stannade där. jag känner mig ok med nivån idag. det jag vill förbättra är att dra en skaplig tre på 175 kg i vecka 3.

assistanslyft

good mornings för att fortsätta bygga posterior chain. upplever redan positiva effekter av den här övningen, även om volymen givetvis blir lite lidande i och med skiftet från marklyft även som assistans.

  1. 12x 67.5 kg
  2. 12×70 kg
  3. 12x 70 kg
  4. 12x 70 kg
  5. 12x 67.5 kg

bandövningar mellan varje set för att axlarna ska må bra (eller bättre).

vidare med något för magen: hjulet från knästående varvades med en weight plate twist (oklart vad jag ska kalla det på svenska).

hjul

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

viktplattetwist (en nedsättning på var sida om kroppen = 1 rep)

  1. 15x 20 kg
  2. 15x 20 kg
  3. 15x 20 kg
  4. 12x 20 kg
  5. 10x 20 kg

passade på att stretcha ut i tactical frog mellan seten.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

