w1d1 – jag har fel och jag gillar det

vaknade omkring 0300. gick upp vid 0400. åt frukost, läste nyheter, funderade. cyklade till gymmet under en uppgående sol. stillhet, relativ svalka.

väl på gymmet hade jag glömt nyckeln till mitt cykellås. lyfte in cykeln i en korridor och försökte gömma den bakom en kartong (det gick halvbra), så att inte säkerhetspersonalen skulle bära ut cykeln igen.

träffade crossfitkillen, min nemesis sedan tidigare. han ville också använda chinsstången för olika varianter av att dra sig upp. han var (tyvärr) mycket trevligare än jag hade föreställt mig och delandet av utrustning gick utmärkt. söker tröst i att elitefts har en text om hur crossfit inte duger för att bli stor och stark en text jag känner mig särskilt kvalificerad att länka till eftersom jag är så påtagligt stark).

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5  / 5+.

  1. 5x 42.5 kg
  2. 5x 50 kg
  3. 76x 57.5 kg

gjorde sex explosiva repetitioner i sista setet. fastnade halvvägs upp på den sjunde och förmådde inte pressa igenom. ser det ändock som ett framsteg eftersom de sex kom väldigt mycket lättare än förra vecka 1. ett litet steg framåt för styrkelyftandet, ett måttligt steg framåt för mig efter en lång period av upplevd tillbakagång.

assistanslyft

dips och pullups (som enligt den svenska utgåvan av frédéric delaviers utmärkta bok styrketräning mycket väl kan kallas chins) med belastning. vartannat set, varvat med bandövningar (där jag upplever de sistnämnda som mycket välgörande för mina axlar och övre rygg).

dips

  1. 15x 11.25 kg
  2. 15x 11.25 kg
  3. 15x 11.25 kg
  4. 15x 11.25 kg
  5. 15x 11.25 kg

pullups

  1. 8x 11.25 kg
  2. 7x 11.25 kg
  3. 7x 11.25 kg
  4. 7x 11.25 kg
  5. 76x 11.25 kg

idag var det inte helt lätt att dra eller pressa upp kroppen. jag anser att den höga temperaturen, mitt kompensationsdrickande (vatten) och semesterläget samtliga bidrar. det gick skapligt hur som helst. satsade på att få djupet i dipsen trots upplevd trötthet.

rundade, som vanligt, av med världens bästa övning för funktionell styrka(tm): bicepscurls med z-stång och feta grepp i preacherbänk. bandövningar i vilorna även här.

  1. 10x 32.5 kg
  2. 10x 32.5 kg
  3. 10x 32.5 kg

här tog min tid slut. jag cyklade hem, åt andra frukost och tog en tupplur.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

