w3d4 – böööööjjjjj!

har kikat på några videos med chris duffin, särskilt den om the dreaded buttwink. duffin har också en video jag tycker är intressant där han pratar om hur knäböj med paus är bra för att utveckla styrka och stabilitet. saker om innebär längre time under tension ska vara bra, har jag läst.

ser om serien ”twin peaks”. för den som råkat glömma råkar en av huvudpersonerna, agent dale cooper, gilla kaffe väldigt mycket. om han skulle råka smaka kaffet på min arbetsplats är det tveksamt om han någonsin skulle dricka en kopp till. en av mina kontorskamrater har en egen kaffebryggare på skrivbordet för att slippa den värsta smaken av rävgift. jag överväger att antingen köpa in mig på samma typ av kapslar som han kör, och bara snylta på bryggaren, eller sätta upp en värmeplatta så att jag kan koka eget kaffe (kokat kaffe = bästa kaffet!).

en kollega som egentligen är på semester körde precis in huvudet på kontoret och pratade en stund. väldigt trevligt. också väldigt typiskt för min avdelning med folk som råkar droppa förbi fast de egentligen inte har något direkt ärende. vi är arbetsnarkomaner hela högen…

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 115 kg
  2. 3x 130 kg
  3. 4x 145 kg

kände mig väldigt stark i sista setet. under uppvärmningen kikade jag en del på mig själv i spegeln för att avgöra om jag träffar ett okej djup eller inte. har nyligen upplevt att jag är orimligt nervös för att stanna för högt upp, och därmed går jag djupare än vad jag både behöver respektive klarar på lite tyngre belastningar.

idag kändes det som att det stämde bra, hur som helst. upplever att jag har en bra känsla i höftmuskulaturen att gå på och som kan agera cue när jag ska vända upp. rimligast vore så klart att be någon med lite skills kolla mig. får komma ihåg att filma nästa tillfälle.

fortsatte idag, just för att det kändes så bra.

  1. 1x 150 kg
  2. 1x 155 kg (1.63x kroppsvikten för dagen)

här nöjde jag mig. ville först prova 160 kg också, men när jag gick ut med stången kände jag att det svajade. rackade stången och avbröt.

assistanslyft

leg extensions för att få riktigt feta lår.

  1.  15x 65 kg
  2. 15x 70 kg
  3. 15x 65 kg
  4. 15x 65 kg
  5. 15x 60 kg

liggande lårcurls på det.

  1. 15x 50 kg
  2. 8x 55 kg (trodde att jag var piggare/starkare än vad jag faktiskt var)
  3. 15x 45 kg
  4. 12x 45 kg

här gav jag upp för dagen. orken försvann helt och jag fick knappt upp tolfte repen i fjärde setet. finner tröst i att huvudlyftet kändes bra.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

