w3d2 – glutes

sov dåligt inatt. det är för varmt för att inte ha semester. tur att jag bara jobbar den här veckan också innan det  blir lite ledigt, och därefter halvfart hela augusti.

förutsättningarna för att åstadkomma stordåd i marklyftet var, på fyra timmars sömn, utmärkta. på tåget gjorde det lite ont i kroppen men just för mig måste det inte vara dåligt. så länge jag håller mig vaken, vilket smärtan och obehaget hjälper till med, kommer jag vara lagom uppvarvad när jag når gymmet.

kom på en kul sak till om gymkillarna jag mötte igår: de ropade saker som ”lightweight!” och ”beast mode!” till varandra. jag undrade om light weight var en beskrivning av hur mycket de själva vägde. beast mode har jag lite svårt för, särskilt efter att tim sylvia har kapat uttrycket.

huvudlyft

dödslyft på formen 5 / 3 / 1.

  1. 5x 137.5 kg
  2. 3x 157.5 kg
  3. 32x 175 kg

gick för tre repetitioner i sista setet. stången kom upp från golvet, men jag orkade inte hålla formen. valde att bryta istället för att lyfta med rygg som en ostbåge. inte direkt något tecken på stundande världsrekord men det kunde vara värre. fröjdas åt gårdagens vändning upp mot noll i militärpress.

assistanslyft

good mornings för att ta i riktigt med posterior chain. uppenbart behöver ryggen en del jobb. gjorde bandövningar mellan varje set här.

  1. 12x 65 kg
  2. 12x 67.5 kg
  3. 12x 70 kg
  4. 12x 67.5 kg
  5. 12x 65 kg

gick idag upp på en nivå där jag får jobba ganska duktigt för att inte krokna. samtidigt finns det utrymme att tänka på hur rörelsen ser ut. jag ser bara fördelar.

situps med viktskiva och side bends med hantel i superset.

situps med raka ben, inget knas.

  1. 15x 25 kg
  2. 15x 25 kg
  3. 15x 25 kg
  4. 15x 25 kg
  5. 15x 25 kg

side bends, antal per sida

  1. 15x 30 kg
  2. 15x 30 kg
  3. 15x 30 kg
  4. 15x 30 kg
  5. 15x 30 kg

ökade på något i situps, från 20 kg till 25 kg. det var något tyngre men inte mycket. funderar på hur jag ska göra här. som det kändes idag skulle jag lätt kunna lasta på 5 kg till utan att det känns. hantlar? den största kettlebellen på gymmet är endast 24 kg, annars hade jag valt en sådan. 2 poods hade varit lagom för att slita, tror jag.

side bends fick också en ökning idag eftersom det är, för det här ändamålet, bra hantlar på nuvarande jobbgym.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

