w2d4 – skwatting

något mindre varmt idag. termometern klockade in på fjuttiga 18 grader när jag gick utanför dörren 0545.

arbetsdagen blir förhoppningsvis slö, om inte något oväntat tillstöter. lite grejor som blivit liggande kan tas omhand.

den här går ut till the ruiner.

värmde upp med lätta treor knäböj på 20 kg, 60 kg, 80 kg, 90 kg och 100 kg. sedan rakt på…

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 107.5 kg
  2. 3x 122.5 kg
  3. 6x 137.5 kg

hade föresatt mig åtta reps i sista setet. kände mig svajig överlag utan att förstå varför. bröt efter den sjätte. när saker inte kändes precis som jag hade tänkt började jag tänka i negativa termer som ”hamna inte i hålet, hamna inte i hålet!” istället för ”hip draaaahve”. följde i alla fall programmet och ser med tillförsikt på nästa veckas squat.

mera positivt tänkande, mindre besatthet. dessutom, mera mat. jag upplevde att bältet inte satt som det brukar, att jag blivit för smal. varför jag blir smalare och lättare är jävligt oklart med tanke på att jag äter allt jag kommer över (utom småbarn).

att variera assistansen från boring but big till triumvirate känns som en rolig förändring. BBB bär fördelen, framförallt för mig, att det blir mängdträning på rörelserna. utvecklingen och bibehållandet av teknik i lyften kommer nog lättare med BBB. triumvirate är, återigen för mig, sjyst för att det träffar musklerna på lite andra ställen än vad jag gjort hittills. framtiden ser skaplig ut och sirart får avsluta mitt bjäbbande.

assistans

i varje vila under assistansen gjorde jag bandövningar för axlarna, vilka känns väldigt mycket bättre. som en oplanerad bonus ser jag också den ökade styrkan i övre rygg. dagens facit blev 350 (7x10x10) pull aparts på olika höjder enligt visst schema som jag snott från elitefts.

först leg extensions (och en glidning över till engelsk förgiftning av det svenska språket):

  1. 15x 65 kg
  2. 15x 65 kg
  3. 15x 65 kg
  4. 15x 60 kg
  5. 15x 60 kg

det tog emot rejält i tredje setet. det var en stor lättnad att kunna sänka belastningen något.

liggande lårcurls följde på detta.

  1. 15x 50 kg
  2. 15x 50 kg
  3. 15x 45 kg
  4. 15x 45 kg
  5. 15x 40 kg

baksida lår gav upp ganska fort, men jag gjorde ändå fem skapliga set.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

