w2d3 – bänkpress och krocs

gick upp som vanligt men kom med ett ännu lite tidigare tåg idag. skön känsla.

igår smällde vi upp slackline på eftermiddagen, när det var mindre tryck på jobbet. på morgonen och kvällarna har folk hunnit göra sig illa, experimenten/analyserna har hunnit växa till sig och den generella ångesten sätter in. satsar på att kunna gå mer på lina efter lunch idag. vi har i alla fall försökt planera och täcka upp för det i gruppen. under gårdagen blev vi sex stycken mot de planerade tre. en tidigare kollega som har semester kom förbi (alla är svåra jobbknarkare vilket märks när folk alltså ”har vägarna förbi” på semestern) för att gå på lina. mycket trevligt allt som allt.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 70 kg
  2. 3x 80 kg
  3. 4x 90 kg

målsättningen var fem. hade lite kvar i tanken efter den fjärde men avbröt utan större tankeverksamhet. känner viss tillförsikt inför femman under nästa cykel. positiva saker som jag tar med mig från dagens bänkpress är att greppet satt på ett sätt som jag trivs med (söker en känsla av att kunna bryta av stången) och stödet från benen (leg draaaahve!) kändes som en fortsatt förbättring av läget.

assistanslyft

mera bänkpress men med mindre belastning och feta grepp

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 62.5 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 60 kg
  5. 10x 60 kg

valde att försöka vara smart. resonerade att om jag sänker belastningen när det tar emot för mycket kommer jag kunna göra fina repetitioner hela vägen. så blev det också.

kroc rows, den bästa övningen från internet för att bygga en stark och bred upper back

  1. 10x 40 kg (uppvärmning)
  2. 10x 40 kg (uppvärmning)
  3. 26x 40 kg
  4. 22x 40 kg
  5. 18x 40 kg

blev glatt överraskad av min kapacitet här. tidigare har jag harvat runt på 16-20 reps per set, och då har jag grävt ganska djupt. nu kunde jag banka ut 26 reps i första setet utan att slit ihjäl mig (men jag blev trött, make no mistake).

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

