w1d4 – squat, världens bästa lyft

jag gillar knäböj. det är den övning där jag är starkast och därför känner mig mäktigast i. framförallt känner jag mig just mäktig när personer omkring mig på gymmet i bästa fall gör quarter squats på 30 kg i smith-maskinen.

dagens arbete har hittills innehållit följande moment:

  • städa ur ett äckligt lab, för cellarbete, som vår grupp stänger för sommaren
  • försöka boka tid på det kliniska träningscentrumet som ska vara öppet även under sommaren men mystiskt stängt idag
  • göra ny exponering av en TnT assay på film som är känslig för radioaktivitet
  • vara barnvakt åt min kollegas 5-årige son som sitter på kontoret och tittar på film
  • brottats med ovan nämnda 5-åring (han vann, så klart)
  • blivit tjatad på av den nya snubben (dagligt förekommande sedan han började för två veckor sedan)

huvudlyft

squat på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 100 kg
  2. 5x 115 kg
  3. 8x 130 kg

målsättningen för dagen var nio reps. efter den åttonde kände jag viss osäkerhet och valde att stoppa. det känns ändå okej med åtta stycken. hade koll på knän och hållning hela vägen.

assistanslyft

leg extensions

  1. 15x 60 kg
  2. 15x 65 kg
  3. 15x 60 kg
  4. 15x 60 kg
  5. 15x 60 kg

det blev något tungt på slutet. nästa vecka ska jag se om jag går ut tyngre och sedan trappar ned allt eftersom.

liggande lårcurls

  1. 15x 50 kg
  2. 15x 45 kg
  3. 15x 45 kg
  4. 15x 40 kg
  5. 15x 40 kg

här gjorde jag så som jag nämner ovan: började lite tyngre, slutade lite lättare.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

