w1d3 – bänkpress och leg draaaaahve

när jag vilade mellan två set i bänkpressen tittade jag ut över jobbgymmet och funderade. lokalen är ofta relativt välbesökt med stor genomströmning. majoriteten använder crosstrainers, (bosu)bollar eller bådadera. idag låg en person på rygg med en stor yogaboll mellan fötterna och svängde med fötterna/bollen från sida till sida. uppenbarligen var det en så viktig övning att den förtjänade 30 minuter.

tur att jag aldrig gör något ineffektivt eller konstigt.

 

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 65 kg
  2. 5x 75 kg
  3. 76x 85 kg

satsade på en sjua, men missade. kände mig dock stark i bottenpositionen, något jag aldrig gjort. vågar påstå att jag hade skaplig fart på vägen upp. hade bra stöd med benen. greppet fungerade bra (bryt av stångjäveln!). tog ett litet fall framåt, sjuan är inom räckhåll.

assistanslyft

mera bänkpress med lägre belastning och feta grepp.

  1. 10x 60 kg
  2. 10x 60 kg
  3. 10x 60 kg
  4. 10x 60 kg
  5. 10x 60 kg

fick bra utdelning här. hade eventuellt kunnat gå på 62.5 kg istället, men jag valde ett jämnt och fint nummer. fortsatte göra alla bra saker från huvudlyftet (benen, greppet, drive från bottenpositionen). prickade in bandövningar och totalade 210 drag.

sedan kroc rows (två uppvärmning, sedan all out)

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 16x 40 kg
  5. 14x 40 kg

tror att bandövningarna tog musten ur mig med avseende på krocsen. det gör mig inte så mycket. just idag lämnade jag gymmet med upplevelsen att jag lagt in bra med arbete och fått lite utdelning.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

