w3d3 – bänkpress

trött efter att ha kört wine & dine med besökande professor onsdag kväll.

träffade en skapligt stor kille på gymmet (det var bara han, jag och tjejen han raggade på). sneglade för att se hur mycket han lyfte. det verkade vara volymdag eller bara body building template, för han lyfte mindre än mig men var dubbelt så bred. jag vill gärna skrika ”ROIDS!” i upplevd avundsjuka.

det var tyst och lugnt. alla närvarande hade sina målsättningar klara (tjejen gick på bandet, killen raggade och lyfte, jag lyfte enbart). radion var dessutom avstängd så jag slapp skitsnacket som annars överröstar mina inre vrål.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 75 kg
  2. 3x 85 kg
  3. 1x 95 kg

fortsätter med idén att stanna på minsta möjliga antal reps.

kände mig stark i bottenpositionen och det var faktiskt jobbigast att låsa ut armarna. det berodde inte på att jag studsade stången på bröstet. tycker att jag är noga med att gå ned ganska långsamt, stanna och sen mosa uppåt.

mitt grepp kring stången är inte riktigt vad det borde vara. jag har kanske vant mig vid de feta greppen från assistanslyften?

assistanslyft

mera bänkpress med feta grepp.

  1. 10x 60 kg
  2. 10x 60 kg
  3. 10x 60 kg
  4. 10x 60 kg
  5. 10x 60 kg

varierade greppvidden mellan seten. tyckte att jag fick olika, men bra, drag i bröstmuskulaturen.

kroc rows (två uppvärmning, tre arbetsset)

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 18x 40 kg
  5. 18x 40 kg

här kände jag mig stark när jag gjorde 20 reps i tredje setet. 🙂

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

