w3d1 – the path of least resistance (and strength)

veckan börjar bra med en pressövning. oklart om helgens, och gårdagens, punktvisa tankeverksamhet kommer ge utdelning. det kan nog inte kännas sämre i alla fall.

gymmet var nästan fullt. mycket oväntat. en stolle hade den ena skivstången. gjorde, typ, militärpressar, marklyft och c&j med samma vikt (= tom stång). varvade med någon sorts yogaövning i superset. när vederbörande stod i en jätterolig position på en bänk snodde jag helt sonika stången. stången i powerracket var ledig. tyvärr var den lastad med vikter efter att någon gjort marklyft på den fruktansvärda belastningen 30 kg och inte plockat av.

inför sommaren är det som ett naturprogram på tv att se människor som kommer in och gör tricepspressar (skull crushers), bicepscurls, någon avart av single leg squat och så vidare. sen ser jag dem inte på hela året. en annan favoritrörelse jag ser är ett mellanting mellan shoulder fly, bicepscurl och armhävning i luften. lyckligtvis är jag bara dryg på ett tyst sätt och utmanar inte de andra människorna som trots allt har släpat sig till gymmet. jag tycker bara att de slösar bort sin tid.

uppvärmning

med det utmärkt fina gummibandet mosade jag igenom serien från elitefts. kändes där och då som den kanske bästa uppvärmningen hittills.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+ (men stannar på 1 i sista setet oavsett).

  1. 5x 50.0 kg
  2. 3x 57.5 kg
  3. 1x 62.5 kg

själva lyftet kändes ganska rent. axlarna var inte väldigt uppskattande men det var ok.

upp med stången BAMBAMBAM och insupa omgivningens beundrande blickar.

assistanslyft

ett set dips, ett set chins och så vidare. mellan varje enskilt set gjorde jag bandövningar.

dips

  1. 15
  2. 15x 10 kg
  3. 15x 10 kg
  4. 15x 10 kg
  5. 15x 10 kg

chins

  1. 9
  2. 7x 10 kg
  3. 7x 10 kg
  4. 7x 10 kg
  5. 7x 10 kg

kände mig stark här. en skön känsla i en period där jag mest känner mig gnällig och svag. dipsen i synnerhet kändes lättare än jag mindes från förra veckan, men så åt jag också potatis igår.

rundade av med några set bicepscurls i preacherbänk med z-stång och feta grepp.

  1. 10x 30 kg
  2. 10x 30 kg
  3. 5x 30 kg

tiden tog slut. jag sprang till jobbet. höll nere antalet övningar som jag ändå inte upplever ger positiva resultat utan bara smärtar. kommer köra på med bandet under dagen för att fortsätta etablera mig som avdelningens badass.

23 Juni 2014

23 Juni 2014

 

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

