w2d4 – framåt, uppåt!

sov dåligt inatt. var klarvaken mellan 04 och ~06. vaknade strax efter 09 igen, inte särskilt pigg. min bättre hälft hade, tyst som en rysk krypskytt i stalingrad, smugit iväg till sitt gym när jag fortfarande snarkade som bäst. under de tidigare morgontimmarna har jag njutit av vad som kan vara den bästa tråden någonsin på t-nation. kolla in den.

vi åt frukost ihop. hon hade med färska hallon hem (sommar!). drog upp lite planer och idéer för dagen. jag fick klåda i hjärncentrat för tvångstankar/träning och åkte till jobbgymmet.

valde kollektivtrafiken idag, så att vi kunde röra oss vidare på aktivitet sedan. inte så kul, eller väldigt kul beroende på hur man ser det, med en person i vanliga kläder tillsammans med en stolle i svettiga cykelkläder.

 

huvudlyft

squat på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 107.5 kg
  2. 3x 122.5 kg
  3. 4x 137.5 kg

tappade målsättningen (att hålla igen) i sista setet och fortsatte som vanligt. kom på mig efter att jag gjort en böj mer än vad jag tänkte och kunde stanna bekvämt på fyra.

kände mig mindre svag i knäböj än de andra övningarna, men så har jag också knäckt programmeringen nästan varje vecka (eftersom jag gjort bort mig och satt relativt lägre målvikter i just knäböj).

assistanslyft

leg extensions (benspark) som en del av triumvirate template (klicka för whine).

  1. 15x 60 kg
  2. 15x 60 kg
  3. 15x 60 kg
  4. 15x 60 kg
  5. 15x 60 kg

vidare med liggande lårcurls enligt samma wendler-templat.

  1. 15x 50 kg
  2. 15x 45 kg
  3. 15x 40 kg
  4. 15x 40 kg
  5. 15x 40 kg

mellan varje set jobbade jag med gummibandet för att motverka smärtan jag har (och har haft) i axlarna sedan en tid. har hittills två favoritingångar till bandarbetet: en text av joe defranco (som har viss internet fame för sina agile 8) och en text david allen (no bullshit-killen från elitefts). so far kör jag alltså banden utan gimmick.

 

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

