w2d3 – om jag kunde lyfta något, skulle jag lyfta det där

jag fortsätter på temat ” skriv saker, men glöm bort att publicera posten”. flyttade bänkandet en dag framåt, till fredag istället för torsdag. efter onsdagens mangling behövde jag en dags vila. egentligen en no brainer.

cyklade till det närbelägna jobbgymmet i ett kyligt och mulet stockholm. som vanligt klassiskt svenskt midsommarväder. hade sällskap av en enda person till. hon gjorde marklyft på vad jag uppskattar var strax över kroppsvikten. tyvärr med ostbågeformad rygg. efter en lång inre diskussion valde jag att inte tränga mig på för att vara en besserwisser. eventuellt kommer sådana som hon se till att jag inte är arbetslös i framtiden heller.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 70 kg
  2. 3x 80 kg
  3. 3x 90 kg

att det skulle bli tungt kunde jag lista ut. ena armen kändes dessutom marginellt svag (läs: svagare) efter en vaccination på torsdagens morgon.

fick gräva djupt för att pressa upp den tredje repetitionen. en aning tråkigt med tanke på att jag annars ser mig som nära att etablera en standard på 6×90 kg. så kan det gå.

assistanslyft

mera bänkpress med feta grepp och lägre belastning.

  1. 10x 60 kg
  2. 10x 60 kg
  3. 10x 60 kg
  4. 10x 60 kg
  5. 10x 60 kg

inget konstigt här idag heller. återfick lite av mitt självförtroende efter de lättare seten, även om jag fortfarande kände mig mycket svag.

sedan kroc rows, med två korta uppvärmningsset och tre något längre (i.e. så långa som alla fem set brukar vara)

  1. 10x 40 kg
  2. 10x 40 kg
  3. 16x 40 kg
  4. 16x 50 kg
  5. 16x 40 kg

inga världsrekord.

tankar

  • slarva inte med allergimedicineringen
  • fortsätt med paleosatsningen. kroppsfettet minskar och jag känner mig lätt. tyvärr känner jag mig även svag. litet nota bene att kroppsfettet minskat över längre tid, trots att jag proppat i mig havregryn, ris och mat i stora volymer.
  • andelen potatis i måltiderna kommer att öka och jag hoppas se/känna resultat av detta under nästa vecka.
Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

